مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر لزوم توجه بیشتر به گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: ظرفیت کلوپ های ورزشی دریایی به عنوان یک ظرفیت مهم در حوزه گردشگری به حساب می آید.
کد خبر: ۲۱۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 23 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم ایدنی در مورد برنامه های این سازمان برای توسعه بنادر استان هرمزگان ضمن بیان اینکه اگر نگاهی به شهرهای ساحلی دنیا بیاندازیم، رده سنی جوان آنها مشکل معیشت و بیکاری ندارند، عنوان کرد: با دارا بودن پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مجموع سواحل جنوبی و شمالی کشور شاهد مشکلات معیشتی و اشتغال در کشور و شهرهای ساحلی هستیم و این مهم نشان از بی توجهی به ظرفیت های دریایی است.

وی نقش سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری دریایی، ورزش های آبی، شیلات و سایر حوزه های مرتبط با دریا را در کاهش بیکاری و توسعه پایدار شهرهای ساحلی مثمرثمر دانست و افزود: منویات مقام معظم رهبری چراغ راه مسئولان برای توجه بیشتر به سواحل جنوب و شمال کشور است.

ایدنی با بیان اینکه اگر دستگاه های متولی در امر توسعه سواحل ورود کنند می توان کارهای بزرگی در حوزه دریا و دریانوردی انجام داد، خاطرنشان کرد: هنوز شناورهای غیراستاندارد میان جزایر در تردد هستند و خطرآفرین خواهند بود که باید در راستای تغییر ساختاری و استانداردسازی این شناورها تلاش و بسیاری از شناورها را به امکانات رادیویی و ایمنی تجهیز کرد.

وی با تاکید بر ایمنی دریانوردی و ایمن سازی بنادر و اسکله ها در استان هرمزگان اظهارداشت: استاندارد سازی شناورها و ایمن سازی اسکله ها و بنادر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و با ارائه تسهیلات بلند مدت و صفر درصد سود از سرمایه گذاری در این حوزه ها حمایت خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در روزجهانی دریانوردی درب بنادر در استان هرمزگان به روی مردم باز خواهد شد تا از ظرفیت های اقتصادی و تجاری آنها آشنا شوند.

وی با اعلام حمایت از گردشگری دریایی در استان هرمزگان، گفت: ظرفیت کلوپ های ورزشی دریایی به عنوان یک ظرفیت مهم در حوزه گردشگری به حساب می آید که سازمان بنادر ساماندهی آنها را در دستور کار قرار داده است.

ایدنی با اشاره به راه اندازی خطوط مسافربری میان تمام جزایر، خاطرنشان کرد: در اولین قدم امکان تردد مسافران از بندر شهید باهنر به جزیره کیش فراهم و در قدم بعدی تردد میان سایر جزایر امکان پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع دو هزار و ۴۰۰ هکتار پسکرانه بندر شهید رجایی آماده خواهد شد، بیان داشت: در مبحث ترانزیت و ترانشیپ سعی خواهیم کرد سهم بازار را کسب کنیم و کشورهای همسایه برای افزایش سهم ترانزیت مورد توجه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خاتمه تصریح کرد: بندر شهید رجایی یک بندر بین المللی است و باید پذیرای لاینرهای مطرح دنیا باشد که در این راستا شرایط و بستر حضور این لاینرها فراهم‌خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار