شهرداری منطقه شش با فرارسیدن هفته سلامت جشنواره بزرگ غذای سالم را در بوستان های سطح شهر و میادین میوه و تره بار برگزار می کند.
کد خبر: ۲۱۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 23 April 2016
با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان در خصوص شاخص های تغذیه سالم و نحوه طبخ غذای سالم، جشنواره بزرگ غذای سالم در بوستان های سطح شهر برگزار خواهد شد.

 جشنواره غذای سالم ناحیه یک در سرای محله ایرانشهر، ناحیه دو در سرای محله کشاورز، ناحیه سه سرای محله سنایی، ناحیه چهار سرای محله فاطمی و دبستان فرهنگ وهنر، ناحیه پنج دربهزیستی شریعتی و ناحیه شش درسرای محله جهاد برگزار خواهد شد.

 این جشنواره ویژه گروه های خاص با عنوان سفره سلامتی با موضوعات غذای بیماران دیابتی، بیماران قلبی وعروقی، غذاهای رژیمی، غذای کودکان، صبحانه سالم، دسروشیرینی و نوشیدنی های سالم توسط نواحی ششگانه برگزار می شود.

 جشنواره بزرگ غذای سالم با همکاری کانونها و مشارکت عموم شهروندان سفره های غذای سالم، غذای دیابتی و... برگزار و پس از داوری به بهترین آثار هدایایی اهدا می شود.
 آموزش های لازم جهت پیشگیری از بیماریها به ویژه دیابت نیز به صورت حضوری و تولیدات آموزشی به شهروندان ارائه خواهد شد.

 علاوه بر این، به منظور ارتقای سطح سلامت شهروندان و با هدف فرهنگ سازی و تاکید بر اصلاح روش های زندگی، ایستگاه های سلامتی در محل های پرتردد سطح منطقه برپا می شود.

  شهروندان می توانند جهت غربالگری قندخون، فشارخون و مشاوره تغذیه و اندازه گیری قد و وزن از ایستگاه های ویژه سلامت در میدان انقلاب، تره بارجلال آل احمد، تره بارتوانیر، مترو هفت تیر و پارک اسدآبادی به صورت رایگان بهره مند شوند.

 ضمن ارائه خدمات پزشکی و درمانی در این ایستگاه ها، جهت افزایش آگاهی و حساس سازی شهروندان نسبت به موضوع سلامت شهر و شهروندی ، به مراجعه کنندگان آموزش های ضروری داده خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار