استاندار مازندران
استاندار مازندران گفت : بزرگ ترين گلخانه كشور در بهشهر افتتاح مي شود و مقدمات كار در اين زمينه فراهم شده است كه اميدواريم با همكاري مسئولان اين كار با فوريت عملياتي شود.
کد خبر: ۲۱۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 22 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربيع فلاح روز جمعه در سخنراني بين خطبه هاي نماز جمعه بهشهر افزود : ساخت گلخانه در بهشهر از طرح هاي محوري براي شرق مازندران است و براي اين منظور اعتبارات ويژه اي هم تخصيص داده مي شود.


وي توجه به توليد و اشتغال را مهم ترين محور اقتصاد مقاومتي برشمرد و گفت : همه مسئولان و مردم بايد با همدلي و همزباني در كنار هم باشند تا شعار سال را با اتحاد عملياتي كنيم .


استاندار مازندران همچنين از توسعه بندر اميرآباد بهشهر خبر داد و گفت : توسعه اين بندر به عنوان قطب اقتصادي استان مازندران در دست اقدام است تا با رشد و توسعه آن شاهد مبادلات بيشتر و همچنين رشد و توسعه اقتصادي در منطقه باشيم.


نماينده عالي دولت در مازندران به حضورش در جمع معتكفان شهرستان هاي نكا و بهشهر اشاره كرد و گفت : ماه رجب و شعبان دروازه ورود به رمضان است و لذا بايد با پاكي در اين ماه، به پيشباز رمضان و ميهماني خدا برويم. 


وي با اشاره به اينكه 70 درصد گروه سني شركت كننده در اعتكاف امسال در مازندران بين 15 تا 40 سال سن دارند ، افزود : حضور در اعتكاف براي جوانان فرصت بسيار ارزشمند است چرا كه ارتباط مناسبي كه با معبود پيدا مي كنند روح و جان خود را صيقل مي دهند و در مقابل آسيب هاي اجتماعي مصون مي مانند.


بر اساس اعلام اداره كل تبليغات اسلامي مازندران امسال در ايام البيض ماه رجب حدود 20 هزار نفر در بيش از 300 مسجد استان معتكف شدند .


همچنين 570 مبلغ مرد و زن به مراسم معنوي اعتكاف در مساجد استان اعزام شدند .


پارسال حدود 17 هزار نفر در ايام البيض ماه رجب در مازندران معتكف شده بودند .


اعتكاف در لغت به معناي اقامت كردن و ماندن در جايي و ملازم بودن با چيزي است، ولي در شرع مقدس اسلام، اقامت در مكاني مقدس به منظور تقرب جستن به خداوند متعال است.

اگر چه اعتكاف داراي زمان خاصي نيست ولي در شريعت اسلام ايام البيض ماههاي رجب ، شعبان و رمضان براي اين آئين معنوي مناسب تر است.


ايام البيض يا روزهاي سپيد به روزهاي سيزدهم ، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمري گفته مي شود كه در آن با توجه به كامل بودن قرص ماه ، شب هاي مهتابي دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار