نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با انتقاد از تهديدهاي رژيم آل سعود عليه ملت ايران و شرط گذاشتن براي حج تمتع امسال گفت: مسئولان حج و زيارت بايد پاسخي كوبنده و مناسب به ياوه گويي هاي اين رژيم بدهند.
کد خبر: ۲۱۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 22 April 2016

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با انتقاد از تهديدهاي رژيم آل سعود عليه ملت ايران و شرط گذاشتن براي حج تمتع امسال گفت: مسئولان حج و زيارت بايد پاسخي كوبنده و مناسب به ياوه گويي هاي اين رژيم بدهند.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ايلام اظهار كرد: متاسفانه موضوع حج تمتع سال 95 به تازگي با بهانه‌ تراشي و تهديد رژيم آل سعود مواجه شده است.
وي با اشاره به جريان حج تمتع پارسال و كشته شدن صدها زائر از جمله تعدادي از حجاج ايراني به علت بي تدبيري سعودي ها در عيد قربان افزود: تهديد عليه ملت ايران براي حج تمتع امسال توهين است و مسئولان و دست اندكاران امور حج بايد جوابي كوبنده به آنها بدهند.
حجت الاسلام لطفي از مسئولان حج و زيارت كشورمان و دستگاه ديپلماسي خواست شأن و منزلت و جايگاه مردم و نظام اسلامي ايران را در مقابل خواسته‌هاي غيرقانوني و دور از عرف آل سعود و گستاخي‌هاي مكرر آنها حفظ كرده و در اين زمينه تدبير لازم را داشته باشند.
امام جمعه ايلام همچنين به طرح تحول نظام سلامت به عنوان يكي از اقدام هاي مهم دولت تدبير و اميد اشاره كرد و گفت: خدمات اين طرح به عنوان يكي از كارهاي مهم و ارزشمند دولت نقش مهمي در ساماندهي وضعيت بهداشت و درمان جامعه داشته است.
وي يادآور شد: بهبود و ارتقاي وضعيت بهداشت و درمان جامعه يكي از دغدغه‌هاي مهم مردم و مسئولان بود كه هزينه‌هاي سنگيني را به مردم تحميل مي‌كرد ولي اجراي مطلوب طرح نظام سلامت با پيگيري‌هاي مستمر وزير بهداشت و درمان در حال تحقق است و تاكنون بخش زيادي از مشكلات و نيازهاي مردم در اين حوزه رفع شده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش به مساله برجام نيز اشاره كرد و گفت: انتظار ملت ايران از توافق هسته‌اي و اجراي برجام رفع تحريم‌ها و گشايش و بهبود وضع اقتصادي و مهار تورم و خروج اقتصاد كشور از ركود سنگين و شكننده است.
ححت الاسلام لطفي با تاكيد بر اينكه مردم از دولت انتظار دارند اقدام انقلابي در مقابل عهدشكني و بدقولي آمريكايي ها داشته باشند، اظهار كرد: در مذاكرات هسته اي ديده شد هر جا كه تيم مذاكره كننده ايران محكم ايستاد طرف غربي كوتاه آمدند و در مقابل فشارهاي ايران انعطاف نشان مي‌دادند.
وي يادآور شد: اكنون با گذشت ماه ها از توافق هسته اي و اجراي برجام كه طرف غربي به تعهدات خود عمل نكرده‌ ايران نيز نبايد كوتاهي كرده و همچنان بايد ايستادگي كند.
وي با اشاره به سخنان رئيس بانك مركزي درباره فقدان لغو تحريم‌هاي بانكي از سوي غرب گفت: اين در حاليست كه پيش بيني شده بود اجراي تعهدات طرفين پس از سه ماه از زمان آغاز اجراي توافق هسته‌اي، برداشته شدن همه تحريم‌ها در مقابل تعهدات عملي كشورمان از سوي 1+5 باشد.
وي ادامه داد: مسئولان ارشد نظام نبايد به وعده‌هاي روي كاغذ آمريكايي‌ها دلخوش باشند چرا كه چيزي كه تاكنون مشاهده شده عدم رفع تحريم ها بعد از مذاكرات و توافق هسته‌اي و اجراي برجام است.
خطيب جمعه ايلام همچنين به 13 رجب سالروز ميلاد با سعادت امام علي(ع) و بزرگداشت روز پدر نيز اشاره كرد و گفت: پدران جامعه بايد امام علي(ع) را الگوي زندگي شان قرار داده و رفتار و منشي متناسب با اين امام همام داشته باشند.
حجت الاسلام لطفي با اشاره به فرا رسيدن دوم ارديبهشت سالروز تاسيس سپاه اظهار كرد: تشكيل سپاه به فرمان امام راحل در سال 58 در واقع يكي از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي است كه نقش مهمي در پاسداري و حراست از انقلاب داشته است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار