کد خبر: ۲۱۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 19 April 2016


فرماندار نظرآباد گفت: اولویت اصلی مدیریت ارشد این شهرستان در سال 95 رفع مشکل آب شرب شهروندان است.

حجت‌الله صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: یکی از مشکلات و معضلاتی که جهان امروز را رنج می‌دهد، موضوع کم‌آبی است.

وی افزود: ایران نیز در سال‌های گذشته با کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های پیاپی روبه‌رو بوده و بارش‌های زمستان سال گذشته و بهار امسال هنوز مشکل کمبود آب و انباشت ذخایر زیرزمینی را به طور کامل برطرف نکرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان نظرآباد تصریح کرد: استان البرز و به ویژه شهرستان نظرآباد نیز از این مشکل رنج می‌برد و اگر نتوانیم مدیریت صحیحی را در حوزه برداشت و مصرف آب انجام دهیم، مشکلات کم‌آبی مردم دو چندان می‌شود.

صادقی افزود: در این زمینه اولویت اصلی مدیریت ارشد شهرستان نظرآباد در سال 95 تأمین آب شرب سالم شهروندان بوده تا مانند سال‌های گذشته با مشکل کم‌آبی در تابستان و فصل گرما روبه‌رو نباشیم.

وی بیان داشت: برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی لازم از جمله نظارت بر برداشت آب ذخایر زیرزمینی، برخورد قاطع و جدی با حفر چاه‌های غیر مجاز و اصلاح شبکه آبرسانی در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان نظرآباد افزود: البته اجرای کامل این سیاست‌ها بدون همراهی و تعامل شهروندان و مردم محقق نمی‌شود و شهروندان شهرستان نظرآباد باید همراهی لازم را با دستگاه‌های اجرایی مربوطه داشته باشند.

صادقی ادامه داد: همه شهروندان باید فرهنگ مصرف آب خود را اصلاح کنیم و با رعایت الگوهای مصرف و سرلوحه قرار دادن صرفه‌جویی، مسئولان را در اجرای سیاست‌هایی که منتهی به تأمین آب شرب سالم به ویژه در فصول گرم سال می‌شود، یاری کنند.

وی در پایان گفت: در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در جهت ارائه آموزش‌های لازم به مردم و فرهنگ‌سازی بر عهده دارند که امیدواریم با تعامل و همراهی همه مردم، مسئولان و دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار