در سال گذشته
تابناک: مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان از كاهش سه و شش دهم درصدي آمار مراجعان به اين سازمان به دليل نزاع در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۱۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 18 April 2016
علي سليمانپور در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 39 هزار و 998 نفر به دليل صدمات ناشي از نزاع در سال گذشته به مراكز پزشكي قانوني استان اصفهان مراجعه كردند. كه از اين تعداد، 13هزار و 59نفر زن و 26 هزار و 939نفر مرد بودند.

وي درباره آمار فوت ناشي از حوادث كار در همين مدت نيز گفت: 97 نفر كه همگي مرد هستند بدليل فوت ناشي از حوادث كار در مراكز پزشكي قانوني استان اصفهان مورد معاينه قرار گرفته اند كه اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن 39 درصد كاهش داشته است.
وي با بيان اينكه يك هزارو 110 نفر در حوادث ترافيكي استان اصفهان در سال گذشته جان خود را از دست دادند اضافه كرد: اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن ، يك ونيم درصد كاهش نشان مي‌دهد.
به گفته سليمانپور از اين مجموع، 248 نفر زن و 862 نفر مرد بوده اند كه بيشترين تلفات حوادث ترافيكي با 636 نفر جانباخته در جاده‌هاي برون‌ شهري و 433 نفر در مسيرهاي درون ‌شهري، 25 نفر در جاده‌هاي ‌روستايي و16 نفر هم مربوط به جاده هاي خارج استاني بوده است.
مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان اظهار كرد: 22 هزار و 865 مصدوم حوادث ترافيكي نيز به اداره كل پزشكي قانوني و مراكز تابعه مراجعه كرده اند كه از اين تعداد شش هزار و 215نفر زن و 16 هزار و 650نفر مرد هستند و اين آمار نسبت به مدت مشابه سال 93، دو و 8 دهم درصد افزايش داشته است.
وي در خصوص تعداد اجساد معاينه شده در مراكز پزشكي قانوني استان با تشخيص علت مرگ مسموميت با گاز مونواكسيدكربن نيز تصريح كرد: 52 مورد بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن كه 47 نفر (شامل 34 مرد و 13زن) بوده ، پنج نفر افزايش داشته است.
وي خاطر نشان كرد: دراين مدت آمار فوت شدگان ناشي از سوختگي شامل 192 نفر است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن كه 207 نفر مرد و زن بودند، معادل هفت و دو دهم درصد كاهش داشته است.
وي همچنين در باره كاهش آمار متقاضيان دريافت مجوز سقط درماني در استان اصفهان گفت : 539 نفر براي دريافت مجوز سقط درماني در سال گذشته به مراكز پزشكي قانوني استان اصفهان مراجعه و 448 نفر از آنها مجوز سقط درماني را دريافت كردند.
وي گفت: تعداد متقاضيان سقط درماني در سال 1394 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، دو و 9 دهم درصد كاهش داشته است.
سليمانپور درباره آمار برق گرفتگي در اين مدت نيز اظهار كرد: 29 مورد فوتي (25 مرد و 4 زن ) به دليل برق گرفتگي به مراكز پزشكي قانوني استان اصفهان ارجاع شده بود.
مدير كل پزشك قانوني استان اصفهان افزود : مرگ ناشي از برق گرفتگي در سال 1394نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن كه 38 نفر (35مرد و سه زن) بوده نيز كاهش داشته است.
وي بيان كرد: همچنين در اين مدت آمار فوت شدگان ناشي از غرق شدگي53 فوتي( 46 مرد و 7 زن) بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن دو فوتي افزايش داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار