در اثر سرما و افت دما
با اشاره به بارش برف و سرمازدگی محصولات باغی در اولین روزهای سال 95، اظهار کرد: متاسفانه در اثر سرما و افت دما در سالجاری محصولات باغی استان در حدود 369 میلیارد ریال دچار سرما زدگی و خسارت شده اند.
کد خبر: ۲۱۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 18 April 2016
 به گزارش تابناک تبریز از  سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس کریم مهری با حضور در استودیو خبر شبانگاهی ساعت 23 شبکه سهند آذربایجان شرقی،   با اشاره به بارش برف و سرمازدگی محصولات باغی در اولین روزهای سال 95، اظهار کرد: متاسفانه در اثر سرما و افت دما در سالجاری محصولات باغی استان در حدود 369 میلیارد ریال دچار سرما زدگی و خسارت شده اند که این معضل در میوه های سردرختی و به ترتیب در شهرستانهای مرند، شبستر و میانه به وقوع پیوسته است.

وی افزود: با تلاش کارشناسان و کارگروه های تخصصی اطلاعات لازم جمع آوری و اقدامات مقتضی در این خصوص بعمل آمده، که در اسرع وقت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت باغداران محترم پرداخت خواهد شد. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به عمل نکردن دولت قبلی به تعهدات خود در قبال صندوق بیمه محصولات کشاورزی، گفت: کم لطفی دولت قبل نسبت به این صندوق در سالهای گذشته موجب شده تا صندوق بیمه محصولات کشاورزی به یک بدهکار واقعی در برابر کشاورزان و باغداران زحمتکش تبدیل شود و نتواند به موقع به تعهدات خود عمل نماید و نهایتاً موجبات رنجش و نارضایتی این عزیزان را بوجود آورد.

مهندس مهری در پایان سخنان خود تصریح کرد: این مشکل ناشی از بدهی و دیون دولت دهم به صندوق بیمه محصولات کشاورزی بود که بحمدالله بخش اعظم آن حل و پیگیر پرداخت مانده مطالبات باغداران از بابت غرامت خسارت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :