رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه ۱۳۶ پروژه عمرانی دولتی در همدان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی به بخش خصوصی می‌تواند سبب جلب اعتماد شود.
کد خبر: ۲۱۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 18 April 2016

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه ۱۳۶ پروژه عمرانی دولتی در همدان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی به بخش خصوصی می‌تواند سبب جلب اعتماد شود.

به گزارش تسنیم ، شهرام طهماسبی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: سال گذشته با تمامی فراز و نشیبها به پایان رسید و کمبودها و محدودیتهای چشمگیری سال گذشته به وجود آمد که خوشبختانه از آن عبور کردیم.

وی افزود: براساس اسناد کارشناسی سالهای پایانی جنگ که هزینه‌های بسیاری از این طریق به کشور تحمیل شده بود سالهای سختی برای اقتصاد و مدیریت کشور بود ولی براساس برآورد کارشناسی جدید، سال گذشته از سالهای اواخر جنگ نیز سخت‌تر بود.

طهماسبی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای در سطح وزارتخانه 98 درصد پرداخت شد ولی این رقم در سطح استانها به 109 درصد رسید، گفت: این امر نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید توجه بیشتری را به استانها داشته است.

وی عنوان کرد: سالهای زیادی را شاهد بودیم که کارشناسان مسائل اقتصادی عنوان می‌کردند از اقتصاد به عنوان زیرساخت توسعه کشور استفاده شود ولی اجماعی در جامعه به وجود نیامده و برخی بخشهای دیگری را بر اقتصاد در اولویت می‌دانستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان بیان کرد: اما از سال 92 مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی مطرح شد و امروز اقتصاد به عنوان زیرساخت و زیربنای توسعه کشور مطرح شده که می‌تواند منشا اثر و توسعه باشد.

وی با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز، نخستین نگاه به مسائل اقتصادی و آماده کردن زیرساختهاست، گفت: امسال رویکرد در نامگذاری از حوزه شعار خارج شده است و باید به صورت عملی در این زمینه گام برداشته شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مبانی نظری، اصولی و ناب اقتصاد را مورد توجه قرار می‌دهد، اظهار داشت: استفاده و بهره‌گیری از امکانات، خدمات و زیربناهای داخلی یکی از تاکیدات اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اظهار داشت: اقتصاد در گذشته کوره‌راهی برای عبور به جلو بود که امروز باید به جاده عریضی تبدیل شود تا مسائل و مشکلات گذشته جبران کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با عقلانیت و اجماع بتوان سیاستهای اقتصاد مقاوتی را عملی کرد که بُرش استانی آن نیز به زودی به استانها ابلاغ می‌شود تا مدیران دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را در این زمینه بدانند.

طهماسبی با اعلام اینکه در حال حاضر 136 پروژه عمرانی دولتی در استان همدان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد، گفت: پنج پروژه انتخاب، نهایی و اعلام عمومی شده است که می‌تواند مبنای ورود بخش خصوصی برای اجرا باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اعتماد بخش خصوصی به دولت و دستگاه‌های اجرایی پس از سالها گریز یکی از مزیتهای مهم واگذاری اصولی پروژه‌های عمرانی دولتبی به بخش خصوصی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار