مدیركل مدیریت بحران استانداری اردبیل:
مسعود امامی یگانه گفت: توزیع اعتبارات حوادث در استان بر اساس نوع حادثه و سطح آسیب در بین مناطق استان اردبیل بوده و قبل از توزیع این اعتبار خواسته ها و پیشنهادهای ستاد های مدیریت بحران شهرستان ها بررسی و با در نظر گرفتن اولویت ها توزیع می شود.
کد خبر: ۲۱۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 12 April 2016

مدیركل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: بارش برف همراه با كاهش دمای هوا در اواخر اسفند و اوایل فروردین سه هزار و 200 میلیارد ریال به باغداران این استان خسارت زد.

به گزارش تابناک اردبیل، مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: باغداران شهرستان مشگین شهر با برآورد دو هزار میلیارد ریال بیشترین خسارت را در بین شهرستان های استان متحمل شده اند.

وی با بیان اینكه باغداران خلخال بیش از 940 میلیارد ریال خسارت دیده اند گفت: اعتبارات دولتی برای جبران خسارات حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی ، سیل ، خشكسالی و سایر موارد بسیار جزیی بوده و نمی تواند بخشی از خسارات وارده به حادثه دیدگان را جبران كند.

امامی یگانه از تاكید استاندار اردبیل بر استفاده از راهكارهای پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث قهری برای كاهش آسیب هاو خسارت های وارده از جانب حوادث غیر مترقبه از جمله سرمازدگی محصولات كشاورزی و باغی خبر داد.

او افزود: تغییر الگوی كشت ، جایگزینی ارقام كشاورزی و باغی دیر گل ده و مقاوم در برابر سرما و استفاده از راهكارهای علمی ، پژوهشی و بیمه محصولات كشاورزی در استان اردبیل با توجه به استمرار حوادث سرما زدگی محصولات كشاورزی در چند سال اخیر می تواند به عنوان راهكارهای مناسب برای پیشگیری از ادامه خسارت به كشاورزان و باغداران استان بكار گرفته شود.

مدیركل مدیریت بحران استانداری اردبیل اظهار كرد: در حالی كه خسارات حوادث غیرمترقبه سال گذشته این استان دو هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شده بود تنها 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث كشور به این استان اختصاص یافت كه یك چهارم این مبلغ برای جبران بخش كوچكی از خسارت وارده 800 میلیارد ریالی از جانب سیل به شهرستان خلخال تخصیص یافت.

او گفت: توزیع اعتبارات حوادث در استان بر اساس نوع حادثه و سطح آسیب در بین مناطق استان اردبیل بوده و قبل از توزیع این اعتبار خواسته ها و پیشنهادهای ستاد های مدیریت بحران شهرستان ها بررسی و با در نظر گرفتن اولویت ها توزیع می شود.

مدیركل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به اینكه پس از زلزله سال 75 اردبیل بحرانی در این استان اتفاق نیفتاده افزود: بسیاری از حوادث بحران تلقی نمی شود و اگر مسوولان عضو شورای مدیریت بحران استان در پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث تلاش كرده و از راهكارهای علمی و پژوهشی برای كاهش آسیب بهره بگیرند سطح خسارات ناشی از حوادث قهری در استان به مراتب كاهش خواهد یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار