کد خبر: ۲۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴ 11 April 2015
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به شناسایی هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در حریم رودخانه‌های مازندران، گفت: واحدهای مسکونی حریم رودخانه‌های مازندران تخریب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید مجید هاشمی  در حاشیه تخریب یک واحد مسکونی در روستای مهدی آباد چالوس در حریم رودخانه اظهار داشت: یکی از مصوبات خوبی که در سال 93 از سوی دولت انجام و به مازندران ابلاغ شد، بحث آزاد سازی حریم دریا و بستر رودخانه‌ها بود.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ این مصوبه، کارشناسان بنیاد مسکن با همکاری دستگاه‌های مرتبط، شناسایی ساختمان‌ها انجام و کارشناس رسمی دادگستری نیز قیمت‌گذاری ها را انجام داده و در جلساتی با مالکان توافق صورت گرفت تا واحدهای فوق خریداری شود.

هاشمی گفت: تخریب واحدهای مسکونی در شهرستان‌هایی که در بستر و حریم رودخانه‌ها بوده و احتمال خطر در زمان بروز سیل وجود داشت در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون 1100 واحد مسکونی واقع در حریم رودخانه و دریاهای مازندران شناسایی که پس از توافق با مالکان بر اساس اولویت‌های مشخص تخریب می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران تصریح کرد: پس از تخریب واحدهای مسکونی این اراضی به نام دولت سند می‌خورد و مسئولیت حفظ و حراست آن با دهیاران و شهرداران است.

وی گفت: در سال گذشته، 11 میلیارد تومان برای این بخش اعتبار در نظر گرفته و امسال تاکید بر ادامه روند موجود بوده اما اعتبار آن تا کنون ابلاغ نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار