بسته خبری تابناک
رصد‌خانه «تابناک کهگیلویه وبویراحمد» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:محموله يك ميليارد ريالي كالاي قاچاق در گچساران توقيف شد/ مردم استان در سال گذشته بیشتر از چه نام هایی استفاده کردند؟/طرح کشت انبوه گل محمدی برای نخستین بار در استان و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 12 April 2016
رصد‌خانه «تابناک کهگیلویه وبویراحمد» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:محموله يك ميليارد ريالي كالاي قاچاق در گچساران توقيف شد/ مردم استان در سال گذشته بیشتر از چه نام هایی استفاده کردند؟/طرح کشت انبوه گل محمدی برای نخستین بار در استان و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

مساجد شناسنامه دار می شوند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در نخستین نشست ستاد شئونات فرهنگی استان گفت: سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در 63 مسجد استان برگزار شد و حدود هفت هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.
حجت الاسلام برازش افزود: تلاش می کنیم که تعداد مساجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان به 100 مسجد افزایش دهیم و زمینه حضور بیش از 10 هزار نفر را فراهم کنیم.
وی از تهیه نقشه فرهنگی و شناسنامه دار کردن مساجد استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت در این طرح همه 600 مسجد استان ساماندهی می شوند.

طرح کشت انبوه گل محمدی برای نخستین بار در استان
برای نخستین بارطرح کشت انبوه گل محمدی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : عملیات احداث باغستانهای گل محمدی در سطح 2 هزار هکتار از اراضی شیب دار کوهستانی و دیم استان از امروز آغاز شده است . گوهرگانی افزود: ظرفیت کشت 20هزار هکتار گل محمدی در استان وجود دارد که در برنامه ای 5 ساله 10هزارهکتار از اراضی دیم منطقه به باغستانهای این گیاه معطر تبدیل می شود . وی گفت : 14هزار هکتار باغستان گل محمدی در استان وجود دارد که با توسه کشت این گیاه در استان کهگیلویه و بویر احمد این سطح تا 5 سال آینده به 25 هزار هکتار می رسد . گوهر کانی با بیان اینکه از هر هکتار کشت این گیاه 4 تن گل ، 100لیتر عرق و یک لیتر اسانس گل محمدی حاصل می شود افزود:به ازای هرهکتار نیز یک تا 2 شغل در بخش کشاورزی ایجاد می شود . گل محمدی از گیاهان معطر و سود آور و بومی ایران است که در حال حاضر در 4 استان کشور به صورت انبوه پرورش داده می شود.

مردم استان در سال گذشته بیشتر از چه نام هایی استفاده کردند؟
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان در سال گذشته بیشتر از نام مبارک فاطمه و امیر علی برای نام گذاری فرزندان خود استفاده کردند.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 585 نوزاد پسر و دختر در استان متولد شده اند افزود:پارسال 16 هزارو 304 نوزاد در استان متولد شد که 52 درصد آنان پسر و 48 درصد دختر بودند.
تقوی از افزایش 35 درصدی طلاق در پارسال نسبت به مدت مشابه سال 93 خبر داد و گفت : در سال گذشته به ازای هر هزار نفر 10 واقعه ازدواج و دو طلاق در استان رخ داده است.
کدام شهرستان ها مورد هجوم متخلفان به گیاهان مرتعی شدند؟
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، از ایست‌های بازرسی ثابت و سیار جهت حفظ، حراست و جلوگیری از تخریب و ریشه‌کنی گیاهان مرتعی در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی استان در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت ایست بازرسی ثابت و 12 ایست بازرسی سیار در قالب اکیپ‌های مختلف به تعداد 135 نفر در مناطق مشخص شده حضور دارند.

وی به رویش بسیار خوب گیاهان مرتعی در سال جاری اشاره کرد و گفت: به دلیل رویش خوب گیاهان مرتعی در استان به خصوص شهرستان‌های بویراحمد، دنا و چرام، هجوم متخلفان به این مناطق بیشتر بوده و تخریب وسیع‌تری در این مناطق صورت گرفته است.

این مسئول، بن‌سرخ، تره تیزک، پر موسیر، والک و بیلهر را از جمله گیاهان در معرض انقراض عنوان کرد و گفت: متخلفان نسبت به طبیعت بی‌رحم بوده و با ریشه‌کنی و تخریب این گیاهان باعث نابودی و انقراض همیشگی آنها خواهند شد.

وی از کشف و جمع‌آوری بیش از پنج تن گیاهان مرتعی در استان خبر داد و یادآور شد: این میزان گیاهان مرتعی از ابتدای سال جاری تاکنون جمع‌آوری شده‌اند.

محموله يك ميليارد ريالي كالاي قاچاق در گچساران توقيف شد
فرمانده انتظامي گچساران گفت: محموله قاچاق كالا به ارزش يك ميليارد و 123 ميليون ريال در اين شهرستان توقيف شد.
سرهنگ علي كرم بازيان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين محموله از يك دستگاه خودروي سمند كه حامل يكهزار و 322 عدد دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاقي بود از سوي ماموران نيروي انتظامي گچساران كشف و توقيف شده است.
وي اظهار كرد: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان در راستاي اجراي طرح ايست و بازرسي و كنترل خودروهاي عبوري در محور ارتباطي گچساران به گناوه مستقر شده بودند كه موفق به شناسايي اين خودرو شدند.
بازيان تصريح كرد: راننده اين خودرو با استفاده از تاريكي و سخت گذر بودن منطقه متواري شد.
سرهنگ بازيان با اشاره به اين كه تلاش براي دستگيري راننده خودرو ادامه دارد، ابراز كرد : گوشي هاي قاچاق به طرز ماهرانه اي در اين خودرو جاسازي شده بود.

هشدار به دستگاههایی که در اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی نداشته باشند

سید موسی خادمی در نخستین نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در سال 95 با بیان اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در 22 بهمن‌ماه 92 در 24 بند ابلاغ کرد، اظهار داشت: دولت این سیاست‌ها را به‌صورت یک موضوع مهم در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عملیاتی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طراحی و اعلام شده‌است، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید با جدیت این برنامه‌ها را پیگیری و گزارش عملکرد خود را در این خصوص ارائه دهند.

خادمی تصریح کرد: با دستگاه‌های اجرایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی را ارائه ندهند برخورد جدی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها باید به‌صورت هفتگی باشد، بیان کرد: پنج کمیته با محوریت دستگاه‌های کشاورزی، انرژی و پخش فراورده‌های نفتی، صنعت، معدن و تجارت، حمل‌ونقل و حوزه دانش‌بنیان و متشکل از سایر دستگاه‌های مرتبط با این دستگاه‌ها تشکیل و برنامه‌های خود را به صورت گزارش‌های مدون به ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ارائه دهند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار