مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در آستانه ایام اعتکاف بیش از 50 مسجد در استان اردبیل میزبان معتکفین خواهد بود.
کد خبر: ۲۰۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 06 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آیین اعتکاف در اردبیل اظهار کرد: همه‌ساله برنامه‌های ایام‌البیض در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌شود که برگزاری این مراسم فرصت خوبی است تا مومنان تقرب به خداوند و نزدیکی به معبود را احساس کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در آستانه ایام اعتکاف بیش از 50 مسجد در استان اردبیل میزبان معتکفین خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روایات و سیره اهل بیت بر تقرب جستن و نزدیکی به خداوند در سایه آیینی همچون اعتکاف تأکید شده است افزود: بیشترین تاکید در برگزاری آیین اعتکاف مربوط به دهه آخر ماه مبارک رمضان است اما در دو روز 13 و 15 رجب نیز روزه‌داری توصیه شده و به این ترتیب با افزودن یک روز میانی به این ایام آیین اعتکاف همه ساله در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در کنار روزه‌داری حضور در مسجد و برپایی نمازهای جماعت و برپایی محافل انس با قرآن در این ایام مورد تاکید است به طوری که باید از این مراسم به عنوان یک آیین دینی تاثیرگذار و بزرگترین محفل معنوی برای جوانان یاد کرد.

ستوده ادامه داد: سعی ما در سال‌های اخیر بر این بود تا جذب کمک از ادارات و نهادهای دولتی را در برگزاری آیین اعتکاف به حداقل برسانیم و خود شرکت‌کنندگان در این مراسم در تامین مالی برگزاری این مراسم مشارکت کنند.

وی از به صفر رسیدن جذب کمک‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی برای برگزاری آیین اعتکاف خبر داد و افزود: البته برخی نهادها همچون بنیاد شهید، کمیته امداد، و ... تلاششان بر این است تا در برگزاری این مراسم به اقشار نیازمند و مستضعف کمک کنند.

حضور پررنگ جوانان در آیین‌های اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل وجود گرم و پرشور جوانان را در مراسم اعتکاف یکی از ظرفیت‌های عظیم توصیف کرد و گفت: امیدواریم امسال نیز حضور جوانان و گروه سنی میانسال در مراسم اعتکاف زمینه یک حرکت مناسب و مطلوب را فراهم بیاورد.

ستوده یادآور شد: سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در استان اردبیل در مراسم اعتکاف حضور داشتند که در 50 مسجد مراسم ایام‌البیض را برگزار کردیم.

وی گفت: از این تعداد مساجد 10 مسجد در مرکز استان برای برگزاری مراسم اعتکاف پیش‌بینی شده که شامل مساجد جامع، اعظم محمدیه و تازه میدان برای برادران و مابقی برای خواهران است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 7 هزار نفر در 50 مسجد در این مراسم معنوی حضور پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار