کد خبر: ۲۰۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 06 April 2016
تابناک گیلان: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در 11 اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی حاجتی عصر امروز در جلسه ستاد نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌های کنگره با رویکرد فرهنگی برگزار می‌شود اظهار کرد: اجلاسیه فرهنگی کنگره باید در شأن شهدا باشد.

وی، فرهنگیان را خانواده‌ای پر جمعیت عنوان کرد و افزود: 5 هزار نفر از فرهنگیان و خانواده شهدای فرهنگی در اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان دعوت می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در عصر روز شنبه 11 اردیبهشت ماه امسال در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد و بیان کرد: ستاد مرکزی اجلاسیه مذکور تشکیل شده و تاکنون 14 جلسه برگزار کردیم.

حاجتی با بیان اینکه وظایف برای اجرای مطلوب برنامه‌ها در اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان تقسیم شده است، تصریح کرد: الگوبرداری تطبیقی با اجلاسیه دیگر استان‌ها انجام شده است.

وی به ارسال دستورالعمل به نواحی مختلف آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و گفت: 90 برنامه در دستور کار مراکز آموزشی استان قرار دارد و سیاست‌ها توضیح داده شده است.

*برگزاری 500 یادواره شهدا در مدارس گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تشکیل کمیته‌های برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان، خاطرنشان کرد: 500 یادواره شهدا در مدارس گیلان در حال برگزاری است.

حاجتی به برگزاری یادواره شهدا در تمام مدارسی که به نام شهدا مزین است، اشاره کرد و یادآور شد: تمام مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی در مدارس و مناطق آموزش و پرورش با موضوع شهید و شهادت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمهید مقدمات به منظور برگزاری نمایشگاه در اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان انجام شده است، اظهار کرد: دو کتاب «راه عاشقی» برگرفته از دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان در راهیان نور  و «چلچراغ مدارس گیلان» در مرحله چاپ است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به حضور فرهنگیان از نقاط مختلف استان در اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم از تعامل و ظرفیت مسئولان سیاسی، فرمانداران و بخشداران استفاده کنیم.

حاجتی از فراخوان کتاب و مقاله با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت برای ارائه در نمایشگاه اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان خبر داد و بیان کرد: تولید محتوای فراخوان مقاله، سرگذشت‌پژوهشی شهدا و کتاب‌ها تدوین شده است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های با موضوع شهدا برای ارائه در نمایشگاه اجلاسیه فرهنگی کنگره مذکور جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: دوره‌های ضمن خدمت در راستای فرهنگ ایثار و شهادت برای فرهنگیان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به اکران فیلم‌های مربوط به دفاع مقدس با محوریت نقش نمایندگان در دوران دفاع مقدس در کانون‌های فرهنگی تربیتی مدارس استان اشاره کرد و گفت: دو سرود برای اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در حال آماده‌سازی است.

حاجتی با اشاره به تجلیل از 8 خانواده دو و سه شهید در اجلاسیه فرهنگی کنگره مذکور، خاطرنشان کرد: پوستر ویژه اجلاسیه فرهنگی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در مرحله چاپ است

وی به انتشار نشریه «پرتو فرهنگی» با شش هزار شمارگان اشاره کرد و یادآور شد: 160 تندیس ویژه اجلاسیه فرهنگی کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان برای اهدا به خانواده شهدا آماده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار