معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي ايلام از مهيا شدن 55 مسجد براي پذيرايي از معتكفان اين استان در ايام البيض امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 05 April 2016

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي ايلام از مهيا شدن 55 مسجد براي پذيرايي از معتكفان اين استان در ايام البيض امسال خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حشمت رستمي افزود: علاقه مندان مي توانند براي ثبت نام در آيين معنوي اعتكاف امسال به صورت اينترنتي در سامانه اعتكاف ثبت نام كنند.
وي با بيان اينكه پارسال 51 مسجد استان پذيراي پنج هزار معتكف بودند پيش بيني كرد: امسال پنج هزار و 500 ايلامي در اين آيين معنوي شركت كنند.
رستمي با بيان اينكه بيش از 400 نفر به عنوان عوامل اجرايي كار برپايي آيين معنوي اعتكاف امسال در اين استان را بر عهده دارند، گفت: عموم مردم مي توانند با مراجعه به سامانه اعتكاف و انتخاب مسجد مورد نظر در شهرهاي مختلف براي شركت در اين آيين معنوي اعلام آمادگي و ثبت نام كنند.
وي عمده برنامه هاي اجرايي براي معتكفان را حضور مبلغان، برگزاري حلقه صالحين، نماز جماعت، محافل قرآني و تفسير، اقامه نماز و مسابقات فرهنگي اعلام كرد.
به گفته وي، به منظور اجراي مطلوب برنامه هاي اعتكاف امسال نشست هايي با رابطان فرهنگي و هيات امناي مساجد و هيات هاي مذهبي استان تشكيل خواهد شد.

** مراسم اعتكاف در شيش مسجد شهرستان ملكشاهي
رئيس تبليغات اسلامي ملكشاهي نيز گفت: مراسم اعتكاف در شش مسجد اين شهرستان برگزار مي‌شود.
حجت الاسلام ناظري تاكيد كرد: تمهيدات لازم براي حضور برادران و خواهران در مراسم معنوي اعتكاف در مساجد تعيين شده شهرهاي اركواز، دلگشا و مهر در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به حضور فعال و 90 درصدي قشر جوان در مراسم اعتكاف افزود: پيش بيني مي شود بيش از 300 نفر در اين شهرستان در آيين معنوي اعتكاف امسال شركت كنند.
ناظري اظهار كرد: در مراسم معنوي اعتكاف امسال سخنرانان برجسته اي حضور دارند و علاوه بر آن برنامه‌هاي آموزشي مانند پاسخگويي به شبهات ديني معتكفين، نشست‌هاي گفتمان ديني، مشاوره، دعا و مناجات، قرائت قرآن براي معتكفين در مساجد در نظر گرفته ايم.
وي با اشاره به اهميت اعتكاف در روايات اسلامي و قرآن گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي اين سنت فراموش شده اسلامي احيا شد تا جايي كه امروزه در بسياري از شهرها به علت كثرت مراجعات براي حضور در اعتكاف، امكانات موجود جوابگوي معتكفين نيست.
ناظري يادآور شد: برگزاري مراسم‌ اعتكاف كه زمينه به نوعي خوراك فكري و معنوي نسل جوان را فراهم مي‌سازد راهكاري ارزشمند براي مقابله با هجمه فرهنگي دشمن است.
به گفته وي، ايام البيض (اعتكاف) از سحرگاه 13 رجب دوم ارديبهشت آغاز و بمدت سه روز ادامه خواهد داشت و ثبت نام مراسم اعتكاف از 19 لغايت 31 فروردين انجام مي شود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار