مدیرعامل شرکت آبفا همدان با بیان اینکه افزایش قیمت آب برای امسال ابلاغ نشده است، گفت: هر مترمکعب آب مصرفی مشترکان برای دولت ۱۵۰۰ تومان تمام می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 06 April 2016

مدیرعامل شرکت آبفا همدان با بیان اینکه افزایش قیمت آب برای امسال ابلاغ نشده است، گفت: هر مترمکعب آب مصرفی مشترکان برای دولت ۱۵۰۰ تومان تمام می‌شود.

به گزارش تسنیم،سیدهادی حسینی بیدار درباره افزایش آب‌بها در سال 95 اظهار داشت: افزایش قیمت آب در سال 95 هنوز ابلاغ نشده است ولی مشترکان در حال حاضر نیز بهای تمام شده آب را نمی پردازند.

وی هزینه تمام شده برای تامین یک مترمکعب آب برای مشترکان شرکت آب و فاضلاب را 1500 تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که مردم و مشترکان تنها 350 تومان به ازای هر مترمکعب آب به شرکت آب و فاضلاب پرداخت می‌کنند.

حسینی بیدار با بیان اینکه متاسفانه آب هنوز جایگاه واقعی خود را در بین سبد خانوار پیدا نکرده و ارزش پایینی از نظر ریالی دارد، گفت: در حال حاضر یک بطری آب معدنی نیم لیتری 500 تومان بوده که قیمت آن از یک مترمکعب آب معادل دو هزار بطری آب معدنی نیز بیشتر است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد آب بهبود نیافته و آب به قیمت تمام‌شده نرسد مردم صرفه‌جویی مطلوبی در مصرف آب نخواهند داشت، بهای آب یکی از اهرمهای بازدارنده در مصرف محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: آب و فاضلاب استان همدان 553 هزار و 852 مشترک در سطح استان همدان دارد که خدمات موردنیاز آنها را ارائه می‌دهد و تاکنون تلاش شده تا مشکلی در ارائه خدمات به آنها وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بدهی مشترکان به شرکت آب و فاضلاب استان همدان به 9 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته و این در حالی است که سال گذشته میزان بدهی مشترکان چهار میلیارد تومان بود.

حسینی بیدار با بیان اینکه بیشتر مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان مربوط به مشترکان خانگی و ارگانهای نظامی است، تصریح کرد: در حال حاضر ادارات استان همدان نزدیک به سه میلیارد تومان به شرکت آبفا همدان بدهی دارند.

وی سرانه فروش آب به هر مشترک شرکت آبفا همدان را 150 لیتر در روز اعلام کرد و گفت: حجم آب فروخته شده 30 میلیون مترمکعب بوده در حالی که در مجموع 41 میلیون مترمکعب آب در استان همدان تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به هدررفت 26 درصد آب در سطح شبکه‌های آب همدان عنوان کرد: در سطح استان همدان هزار کیلومتر شبکه انتقال آب وجود دارد که از این میزان 295 معادل حدود 30 درصد به اصلاح نیاز دارد که هزینه‌های اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده 50 میلیارد تومان برآورد شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار