ارمغان احداث بزرگ ترین پل معلق خاورمیانه؛
شهرستان مشگین شهر در طول ایام تعطیلات نوروزی امسال شاهد رشد 30 درصدی در سایه احداث و راه اندازی بزرگترین پل معلق خاورمیانه و تأسیسات گردشگری بود.
کد خبر: ۲۰۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 03 April 2016
شهرستان مشگین شهر در طول ایام تعطیلات نوروزی امسال شاهد رشد 30 درصدی در سایه احداث و راه اندازی بزرگترین پل معلق خاورمیانه و تأسیسات گردشگری بود.

رشد 30 درصدی گردشگران نوروزی مشگین شهر

به گزارش تابناک اردبیل، مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این مطلب گفت: علی رغم کاهش گردشگر در برخی از مناطق استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروزی به علت برودت هوا، اما شهرستان مشگین شهر شاهد رشد 30 درصدی مسافران نوروزی بود.

شهروز حیدری دلیل افزایش آمار ورودی گردشگران به شهرستان مشگین شهر را افزایش تأسیسات گردشگری شهرستان از جمله راه اندازی پل معلق، آبدرمانی قوتورسویی موئیل و دو باب هتل آپارتمان دارای 60 تخت عنوان کرد و افزود: 95 هزار و 250 گردشگر از پل معلق و مجتمع آبدرمانی های شهرستان از جمله وله زیر، قینرچه، شابیل و قوتورسویی موئیل در طول ایام تعطیلات نوروزی استفاده کرده اند.

وی آمار بازدید از جاذبه های تاریخی فرهنگی این شهرستان را در مدت یاد شده 13 هزار و 50 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 96 هزار و 760 گردشگر نیز از جاذبه های طبیعی شهرستان مشگین شهر بازدید کرده اند.

این مقام مسئول از برگزاری آئین‌های سنتی عید نوروز در بستر طولانی ‌ترین پل معلق خاورمیانه خبر داد و گفت: از مراسم چهارشنبه سوری و جشنواره سفره هفت‌سین گرفته تا اجرای موسیقی فولکلوریک و بومی مشگین‌ شهر به‌منظور احیای سنت‌های دیرینه، جشن میلاد فرخنده فاطمه زهرا (س) و مراسم ویژه سیزده بدر در محوطه پل معلق مشگین شهر در طول ایام تعطیلات نوروزی برپا شد.

وی با اشاره به اجرای جشنواره دوقلوها و بازی های بومی و محلی، موسیقی محلی آشیق و نمایش زندگی عشایری و چندین برنامه متنوع دیگر در محوطه بزرگترین پل معلق خاورمیانه، اظهار داشت: جشنواره بازی های بومی و محلی نیز باحضور دکتر شیر کوند معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر روی پل معلق اجرا شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار