مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش‌بینی می‌شود 87 هزار و 500 تن گوجه فرنگی از باغات این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۲۰۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 02 April 2016
علیرضا عمارلو در گفت‌و‌گو با فارس در زنجان اطهار کرد: با مساعد شدن هوا کار انتقال نشاء گوجه فرنگی از خزانه به زمین اصلی در شهرستان طارم آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی 95 - 94 به حدود 2 هزار و 500 هکتار برسد، تصریح کرد: میزان محصول تولیدی 87 هزار و 500 تن برآورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: میزان تولیدات پیش‌بینی شده علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

عمارلو تعداد بهره‌برداران این محصول را حدود 2 هزار و 700 خانوار دانست و اضافه کرد: محصول تولیدی این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب منطقه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و اکثراً به مصرف تازه خوری می‌رسد و مقادیری نیز در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طارم در زمینه کشت این محصول می‌توان به تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های فنی و تنظیم بازار اشاره کرد، افزود: ارقام مورد کشت این محصول در شهرستان طارم شامل «وای»، «الگانس»، «نان هنز» و «سوپر چیف» است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم در ادامه از برداشت محصول کرفس در شهرستان طارم خبر داد و تصریح کرد: با توجه به سطح زیر کشت 128 هکتاری این محصول در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که از این سطح، به میزان 8 هزار و 960 تن محصول برداشت شود.

عمارلو با بیان اینکه 110 بهره‌بردار مشغول کشت و کار محصول کرفس بوده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان درآمد حاصله از این میزان تولید به 62.7 میلیارد ریال برسد.

وی خاطرنشان کرد: محصول تولیدی شهرستان طارم علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها و همچنین به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در زمینه محصول کرفس، اجرای برنامه‌های آموزشی، بازدیدها و ارائه توصیه‌های فنی، تامین نهاده‌های مورد نیاز و نشاء سالم توسط شرکت‌های خدمات کشاورزی گفت: از ارقام مورد کشت در این شهرستان می‌توان به «کالیفرنی» و «فریموس» اشاره کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار