مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان گنجینه ارزشمند ملی به گسترش تشکل های مردم نهاد دوستدار طبیعت نیازمند است.
کد خبر: ۲۰۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 02 April 2016

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تویسرکان گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان گنجینه ارزشمند ملی به گسترش تشکل های مردم نهاد دوستدار طبیعت نیازمند است.

به گزارش ایرنا،محمد باقر دباغی افزود: در شرایطی که با به کارگیری امکانات دولتی مقوله صیانت از همه عرصه های طبیعی امکان پذیر نیست، ایجاد و گسترش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد بهترین راهکار در این بخش به شمار می رود.

وی بیان کرد: منابع طبیعی یکی از بزرگترین مصادیق ثروت های ملی محسوب می شوند که متاسفانه در سال های اخیر در معرض تهدیدها و چالش های فراوانی قرار گرفته است.

دباغی بر ضرورت فرهنگ سازی و ایجاد دغدغه مندی در میان مسئولان و عموم مردم درباره حفاظت از منابع طبیعی تاکید و اضافه کرد: نباید مقوله صیانت و حفاظت از منابع طبیعی به عنوان یک مساله تفننی و دسته چندمی در نظر مسئولان و مردم به حساب آید زیرا این موضوع به صورت مستقیم با زندگی بشر در عصر حاضر و آینده در ارتباط است.

وی اظهار کرد: هنوز این دغدغه مندی و احساس نیاز فراگیر در میان برخی تصمیم گیرندگان و لایه های مختلف جامعه ایجاد نشده که تخریب و آسیب رسانی به عرصه منابع طبیعی، روند زندگی انسان ها را با مشکلات عدیده و جبران ناپذیری روبه رو می کند.

به گفته دباغی دو مقوله آموزش همگانی و فرهنگ سازی و برخورد قانونی و قاطع با متخلفان این بخش باید در کنار هم در دستور کار قرار گیرد تا شاهد پیشگیری و بازدارندگی در خصوص روند آسیب رسانی به منابع طبیعی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه شکل گیری سازمان ها و تشکل های مربوط به این بخش با رعایت دقیق ساز و کارهای قانونی بیش از پیش تسهیل شود.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان است که از مجموع 146 هزار هکتار اراضی آن، 90 هزار هکتار به راضی ملی و منابع طبیعی اختصاص دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار