با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفت
با حضور سرلشکر صالحی چهلمین ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندرعباس راهی ماموریت آب‌های دور شد.
کد خبر: ۲۰۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 02 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان و جمعی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه این نیرو، پس از انجام استقبال رسمی از سی و هشتمین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا، چهلمین ناوگروه این نیرو عازم ماموریت آب‌های بین‌المللی شد.

تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشور و همچنین ناوگان‌های تجاری ملی جزء مهمترین ماموریت‌های این ناوگروه‌ها است و این ناوگروه که شامل ناو لجستیکی تنب و ناوشکن البرز به انجام این وظایف خواهد پرداخت.

اضافه می‌شود، ناوگروه سی و نهم نداجا در حالی ماموریت خود را به قصد سفر به اقیانوس هند(جهت شرکت در مراسم بین‌الملل سالروز استقلال کشور هند) به اتمام رساند که ناوگروه سی و هشتم در حال انجام ماموریت بود.

ناوگروه سی و نهم مدت 49 روز، از 27 دی‌ماه تا هفتم اسفندماه را دریانوردی کرد و در مراسم سالروز استقلال کشور هند که با حضور ناوها و نیروهایی از 50 کشور دنیا برگزار شد، حضور یافت.

گفتنی است، مراسم استقبال از ناوگروه سی و هشتم و بدرقه چهلمین ناوگروه نداجا با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه این نیرو در بندرعباس انجام شد.

بر اساس این گزارش، سی و هشتمین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش کشورمان نیز متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید نقدی و ناوهای پشتیبانی بوشهر و لاوان در اسکله منطقه یکم نداجا در بندرعباس مورد استقبال قرار گرفت.

این ناوگروه پس از 75 روز دریانوردی و انجام ماموریت‌های محوله، با موفقیت به کشور بازگشته است.

تامین خطوط مواصلاتی، آموزش دانشجویان و انجام وظایف اطلاعاتی و عملیاتی از مهم‌ترین ماموریت‌های ناوگروه سی و هشتم نداجا بوده‌است.

دریادار سیاری:برای انجام رزمایش و بالا بردن قدرت دفاعی به حرف بیگانگان گوش نمی‌دهیم

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای انجام رزمایش و بالا بردن قدرت دفاعی به حرف بیگانگان گوش نمی‌دهیم و تنها تحت فرامین فرمانده کل قوا عمل می‌کنیم.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم استقبال از سی و هشتمین ناوگروه نداجا و بدرقه چهلمین ناوگروه این نیرو اظهار داشت: ناوگروه سی و هشتم که امروز در منطقه یکم پهلو گرفت، اضافه بر ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی که سایر ناوگروه‌ها نیز بر عهده داشتند، بحث آموزش عملی دانشجویان را نیز انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه عبور از خط استوا و حضور در نیم‎کره جنوبی، بازدید از بندر دارالسلام تانزانیا و رساندن پیام صلح و دوستی از مهمترین ماموریت‌های ناوگروه سی و هشتم بوده است، ادامه داد: حضور در خلیج عدن و مبارزه با دزدی دریایی جزو دیگر ماموریت‌های ناوگروه سی و هشتم بوده است.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: این که ما شاهد عبور بی دردسر و ایمن کشتی‌های ایرانی هستیم، به دلیل حضور مستمر و مقتدرانه ناوهای جمهوری اسلامی ایران در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ است.

سیاری از پاسخ قاطعانه ناو ایرانی به تهدید ناو یکی از کشورهای ائتلاف در قبال نفتکش ایرانی، به عنوان یک مورد ویژه یاد کرد و گفت: این ناو ائتلافی جلوی یکی از نفتکش‌های ما را می‌گیرد و فصد ورود و بازدید از آن را داشته که با حضور ناوشکن شهید نقدی جمهوری اسلامی و اعلام اینکه این نفتکش تحت اسکورت ایران است، ناو ائتلافی منطقه را ترک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این مسئله نشان‌دهنده اقتدار ما در منطقه است، اضافه کرد: ناوگروه چهلم نیز امروز اعزام می‌شود و امنیت را در خلیج عدن و دریای سرخ تامین خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما اثبات کرده‌ایم که تحت تاثیر تحریم قرار نگرفته‌ایم و در همین چارچوب بزرگترین پیشرفت‌ها را به معرض نمایش گذاشته‌ایم که ساخت ناوشکن جماران و دماوند و به‌زودی ناوشکن سهند، از نمونه کارهایی است که در همین فشار تحریم انجام شده است.

دریادار سیاری تصریح کرد: اگر همه کشورهای مخالف ما برای جلوگیری از پیشرفت کار در نیروی دریایی جمع شوند، قطعا موفق نخواهند شد و با اقتدار مسیر ساخت و ساز را انجام می‌دهیم.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار