مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: امدادگران این جمعیت در ایام تعطیلات نوروزی امسال در مجموع به 27 حادثه جاده ایی در مناطق مختلف این استان امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۲۰۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 02 April 2016

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: امدادگران این جمعیت در ایام تعطیلات نوروزی امسال در مجموع به 27 حادثه جاده ایی در مناطق مختلف این استان امدادرسانی کردند.


به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلیمانی اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر ایلام در جریان ایام نوروز در قالب طرح امداد و نجات جاده ای به کمک 92 مصدوم 27 سانحه رانندگی جاده ای، کوهستان و خدمات حضوری شتافتند و 28 نفر را نیز به مراکز درمانی منتقل کردند.
وی افزود: همچنین در قالب این طرح 27 عملیات امداد و نجات نیز در سطح استان ایلام توسط امدادگران هلال احمر انجام شد که در این حوادث نیز به 119 نفر حادثه دیده خدمات لازم ارائه شد و پنج نفر از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
سلیمانی یادآور شد: پنج مورد عملیات امداد در کوهستان نیز توسط عوامل تیم های امداد و نجات هلال احمر استان ایلام در ایام تعطیلات نورورزی انجام گرفت که در این میان خدمات امدادی به 15 مصدوم این حوادث در محل ارائه شد و 2 نفر نیز بدلیل شدت مصدومیت توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی تاکید کرد: اجرای طرح های امداد نوروزی و راهنمایی مسافران نوروزی همه ساله با هدف کاهش تلفات جاده ای و ارائه خدمات به مسافران نوروزی اجرا می شود که امسال نیز همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: در اجرای این طرح که از 25 اسفندماه پارسال در این استان آغاز و تا 15 فروردین جاری نی زادامه دارد علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر با بکارگیری 48 نجاتگر آموزش دیده تخصصی نیز به صورت سیار راه اندازی شده است.
سلیمانی گفت: 29 پزشک ، 13 پیراپزشک و 10 پرستار در اجرای این طرح با جمعیت هلال احمر مشارکت داشتند.
وی یادآور شد: 40 دستگاه خودرو نجات، آمبولانس و پشتیبان نیز به همراه یک هزار و 280 نفر روز امدادگر در این پایگاه ها مستقر شدند و تا 15 فروردین نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از ارائه مشاوره و راهنمایی به 38 هزار 443 مسافر و گردشگر نوروزی توسط عوامل مستقر در چادرها و پست های نوروزی شاخه جوانان در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام خبر داد.
وی ادامه داد: در این مدت 50 هزار و 693 مسافر نوروز به پایگاه ها مراجعه کردند، 17 هزار و 723 عدد نقشه راهنمای استان توزیع شد، 21 هزار 227 بروشور و 20 هزار و 326 عدد اقلام فرهنگی نیز میان گردشگران پخش شده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار