مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان گفت: پذیرفتن حق انرژی هسته‌ای ایران توسط قدرت‌های غربی پیروزی بزرگ ملت ایران است.
کد خبر: ۲۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 09 April 2015
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان گفت: پذیرفتن حق انرژی هسته‌ای ایران توسط قدرت‌های غربی پیروزی بزرگ ملت ایران است.

به گزارش فارس ؛ حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در مراسم جشن ملی فناوری هسته‌ای با بیان اینکه ایران اسلامی بدون کمک کشورهای خارجی به انرژی هسته‌ای دست یافت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال فروش نقشه بمب اتم به ایران بودند تا بگویند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است که ایران با هوشیاری قبول نکرد.

وی با تأکید بر اینکه افشاکننده این راز در حال محاکمه در دادگاه‌های آمریکا است، افزود: دستیابی ایران به سانتریفیوژ نیز به آسانی رخ نداد، غرب در ابتدا نقشه‌های نادرست به ایران داد اما دانشمندان داخلی موفق به طراحی این دستاورد بزرگ شدند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با بیان اینکه دشمنان هیچ گاه دست از کارشکنی برنداشتند، تصریح کرد: دشمنان برای نابودی دستاوردهای ایران ویروس «اکستاکس نت» را در راستای بر هم زدن مدیریت الکترونیکی و نرم‌افزاری هسته‌ای ما ارسال کردند که آسیب‌هایی را نیز به ایران زده است.

وی با تأکید بر اینکه باید حمایت قاطع از تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده در حال مذاکره با دشمنی است که در مقابل حمله عربستان سعودی به یمن سکوت کردند و فجایع انسانی را نادیده گرفتند.

رستمی با اشاره به اینک در سه ماه باقی مانده باید سخت‌ترین نقدها را نسبت به تیم مذاکره‌کننده ارائه داد، خاطرنشان کرد: ریختن به خیابان‌ها و اظهار شادی از نتیجه مذاکرات لوزان، این پیام را به دشمن می‌دهد که ملت حاضرند امتیازات بیشتری را به دشمنان بدهند.

وی افزود: اما اگر انتقادهای سازنده را به تیم مذاکره‌کننده وارد کرد آنان در امتیازگیری، قدرت بیشتری پیدا کرده و اعلام می‌کنند در مقابل هر بندی باید مردم خود را قانع کنند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با بیان اینکه باید تیم مذاکره‌کننده پشت‌گرم باشند، گفت: هرچه نقدها قوی‌تر باشد توافق نهایی قوی‌تر خواهد بود و هرچه کمتر به آن اهمیت دهیم، امکان سوء استفاده دشمن بیشتر از ملت ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره حفظ عظمت و عزت ایران در انجام مذاکرات، اظهار کرد: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری در هنگام رسیدن به توافق باید کلیات و جزییات یکجا اعلام شود.

رستمی با بیان اینکه نباید تجربه توافق سعدآباد در توافق آینده تکرار شود، افزود: در مذاکرات 1382، کلمه توقف برنامه هسته‌ای از نگاه ایران منهای مسائل تحقیقاتی بود، اما غرب اعلام کرد منظور همه فعالیت‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای است.

وی با بیان اینکه در توافقنامه لوزان تعهدات ایران اسلامی به طور کامل روشن و واضح است، تصریح کرد: طرف ایرانی که ما سخن مذاکره‌کنندگان را قبول داریم می‌گوید با توافقنامه تحریم‌ها برداشته می‌شود اما آمریکا می‌گوید متناسب با اقدامات انجام شده تحریم‌ها برداشته می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با اشاره به اینکه مشخص نشده اگر مرکز آب سنگین اراک را تغییر دهیم، کدام کشور به بازسازی آن می‌پردازد، ادامه داد: روس‌ها نیز دوست ما نیستند و نباید جز خدا به کسی اعتماد کنیم.

 وی با تأکید بر اینکه رفع تحریم باید با توافق انجام شود، خاطرنشان کرد: ما به مذاکره‌کنندگان خودمان اعتماد داریم، اما زمانی که اختلاف نظر به وجود بیاید اغلب سخنان امریکا مورد قبول واقع می‌شود.

رستمی با بیان اینکه از سختی‌های کار مذاکره‌کنندگان باخبر هستیم، گفت: به رسمیت شناختن انرژی هسته‌ای ایران، در حالی روی داده که زمانی غربی‌ها حاضر نبودند یک پیچ و مهره ساده را در ایران ببینند و این پیروزی بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت 5 هزار سانتریفیوژ و ماندن غنی‌سازی در ایران حاصل مجاهدت‌های صورت گرفته به ویژه مجاهدت شهداست، اظهار کرد: اگر موشک‌های دفاعی ما نبود، رئیس جمهور امریکا اعلام نمی‌کرد نیروی نظامی علیه ایران موثر نیست.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با تأکید بر اینکه اگر در مقابل دشمن ذره‌ای عقب‌نشینی می‌کردیم، 10 قدم جلو می‌آمدند، افزود: اعتراف گردن‌کلفتان به حق هسته‌ای ایران پیروزی بزرگی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار