استاندار گیلان مطرح کرد:
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: این سفر مطلع جدیدی برای بهره گیری از توانمندی های همه کسانی است که در خارج از کشور، دل در گرو ایران و گیلان دارند.
کد خبر: ۲۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 08 April 2015
به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به فعالسازی دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور در گیلان، آمادگی این استان را برای حضور و دعوت از سرمایه گذاران گیلانی مقیم خارج اعلام و اظهار کرد: تمامی امکانات برای حضور هموطنانمان و استفاده از پتانسیل های آنان فراهم می باشد.

وی با بیان اینکه با فضای جدید حاکم بر کشور به همت دولت تدبیر و امید ظرفیت های مساعدی در استان برای سرمایه گذاری فراهم شده، افزود: جمعی از ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه گیلانیان مقیم کشورهای آسیای میانه و همسایه، خلیج فارس و اروپا برای حضور در نشست فرصت های اقتصادی گیلان در سفر کاروان تدبیر و امید اعلام آمادگی کرده اند که جمعی از آنان در این همایش حضور می یابند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: این سفر مطلع جدیدی برای بهره گیری از توانمندی های همه کسانی است که در خارج از کشور، دل در گرو ایران و گیلان دارند.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این نشست؛ با تاکید بر ضرورت تسهیل فرایند فعالیت ایرانیان مقیم خارج در داخل کشور گفت: توسعه در هیچ جای دنیا بدون همکاری و مشارکت با خارج از مرزها و نیروهای پرتوان مقیم خارج از کشور اتفاق نیفتاده و خط مقدم این توسعه، حضور ایرانیان مقیم خارج در داخل است.

قوام شهیدی با اشاره به طرحی که در حال حاضر در دبیرخانه شورا در دست بررسی قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس این طرح، می توان صاحبان علم و ثروت در خارج از کشور را از طریق ایجاد شبکه ای منسجم که خود عهده دار تشکیل آن خواهند بود؛ به یکدیگر مرتبط و از توانمندی های آنان برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد. 

وی خاطرنشان کرد: در سفرهای کاروان تدبیر و امید ، ایرانیان خارج از کشور برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی در استان ها دعوت می شوند که این برنامه در گیلان نیز انجام می گیرد.

برگزاری نشست صمیمی با معاون اجرایی رییس جمهوری و مدیران استانی، حضور در برنامه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان با حضور رییس جمهوری و بازدید از منطقه آزاد انزلی از جمله برنامه هایی است که برای گیلانی های مقیم خارج از کشور در سفر به این استان در نظر گرفته شده است.

پانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیأت دولت، اواخر فروردین ماه جاری به گیلان انجام می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار