مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور گفت: بازارچه‌های فروش صنایع دستی در ایام نوروز بزرگترین رخداد خرده فروشی در عرصه صنایع دستی ایران هستند که طی آن تولیدکننده به طور مستقیم آثارش را عرضه کرده و تولیدات صنایع دستی آنها در این بازارچه‌ها با قیمتی کارشناسی شده و مناسب در اختیار مصرف‌کننده و خریدار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۰۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 28 March 2016
مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور گفت: بازارچه‌های فروش صنایع دستی در ایام نوروز بزرگترین رخداد خرده فروشی در عرصه صنایع دستی ایران هستند که طی آن تولیدکننده به طور مستقیم آثارش را عرضه کرده و تولیدات صنایع دستی آنها در این بازارچه‌ها با قیمتی کارشناسی شده و مناسب در اختیار مصرف‌کننده و خریدار قرار می‌گیرد.

پویا محمودیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت برگزاری بازارچه‌های نوروزی در تعطیلات نوروز بیان کرد: با توجه به افزایش گردشگری و کمپین تحریم سفرهای خارجی که در کشور شکل گرفته، برگزاری بازارچه‌های نوروزی از نظر اقتصادی برای صنایع دستی اهمیت داشته و جذابیت سفرهای داخلی را بیشتر می‌کند.

او افزود: بازارچه‌های نوروزی فرصتی برای هنرمندان فراهم می‌کند تا آنها بتوانند آثارشان را برای فروش مستقیم به علاقمندان عرضه و از طرفی اطلاعات مفید و تجربیات سازنده‌ای برای شناخت سلیقه‌ آنها دریافت کنند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی تاکید کرد: با توجه به اینکه در بازارچه‌های نوروزی استان‌ها آثار صنایع‌دستی کاملا بومی عرضه می‌شوند، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی با توانمندی‌ها و هنرهای بومی هر منطقه آشنا می‌شوند؛ در نتیجه بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی در جایگاه خود، کارکرد آموزشی و فرهنگ‌سازی در کشور را خواهند داشت.

محمودیان گفت: عرضه مستقیم آثار و محصولات توسط خود هنرمند و صنعتگر در این بازارچه‌ها سبب می‌شود تا دست دلالان کوتاه و واسطه‌ها از این میان حذف شود و آنها به گونه‌ای کاملا بی‌واسطه با خریداران و علاقمندان به این حوزه ارتباط برقرار کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار