معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افزایش نرخ جوجه یکروزه خبر داد و گفت: با اعمال مباحث مدیریتی قیمت جوجه یکروزه که در گذشته بسیار پایین بود امروز به قیمت واقعی خود رسید.
کد خبر: ۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹ 01 February 2015

"محمد نظرپور" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، اظهار کرد: به علت مباحث مدیریتی نظیر کنترل تولید، حذف برخی گله های مادر در واحدهای تولیدی و سهمیه جوجه ریزی امروز شاهد قیمت واقعی جوجه یکروزه هستیم به طوریکه قیمت ها به 1300 تا 1600 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته قیمت جوجه افت کرده بود، ادامه داد: در این مدت واحدهای مرغ مادر با مشکل مشکل مواجه شده بودند بنابراین با اعمال مباحث مدیریتی یک تعداد از گله های واحدهای مرغ مادر را حذف کردیم و شرکت پشتیبانی در ازای خرید تخم مرغ های تولیدی این واحدها، نهاده در اختیارشان قرار داد.

نظرپور با اشاره به اینکه افزایش قیمت جوجه هیچ تاثیری در میزان تولید ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر جوجه به اندازه کافی در استان وجود دارد و از مرکز جوجه ریزی سهمیه بندی شده است و واحدهای تولیدی باید در چارچوب فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مگر می شود قیمت جوجه از قیمت تخم مرغ خوراکی هم کمتر باشد؟ خاطرنشان کرد: 21 روز زمان می برد تا یک تخم مرغ به جوجه تبدیل شود بنابراین این مساله جزو نواقص محسوب می شد که قیمت جوجه از قیمت تخم مرغ هم کمتر بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار