معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 9 بیمارستان و مراکز درمانی دولتی در تمام شهرستان های مختلف استان در ایام تعطیلات در رشته های مختلف پزشکی و تخصصی در حالت نوبت بندی 24 ساعته قرار دارند.
کد خبر: ۱۹۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 19 March 2016

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 9 بیمارستان و مراکز درمانی دولتی در تمام شهرستان های مختلف استان در ایام تعطیلات در رشته های مختلف پزشکی و تخصصی در حالت نوبت بندی 24 ساعته قرار دارند.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر عبدالنور کرد جمشیدی اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی شهر ایلام در این ایام بیماران نیازمند جراحی و اطفال و بیمارستان شهید مصطفی نیز بیماران در رشته های داخلی، زنان ، مغز و اعصاب را پذیرش می کنند.
وی تاکید کرد: پزشکان متخصص در همه مراکز درمانی دولتی در رشته های مختلف به صورت دائمی حضور دارند که ضمن معاینه بیماران بستری در بیمارستان ها، بیماران درمانگاهی و سرپایی را نیز معاینه می کنند.
وی یادآور شد: بخش های آی سی یو نوزادان، اطفال و بزرگسلان و سی سی یو در همه بیمارستان های دولتی با 100 درصد ظرفیت و امکانات خود در خدمت مراجعه کنندگان و بیماران هستند و مراکز دیالیز نیز در این مدت بیماران را پذیرش می کنند.
کرد جمشیدی افزود: همچنین با بیمارستان ها و کلینیک های بخش خصوصی نیز مکاتبه و رایزنی های لازم صورت گرفته و این مراکز درمانی موظف هستند 25 درصد ظرفیت درمانی و تجهیزاتی خود را در روزهای تعطیل نوروز به کارگیری کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: تجهیزات پزشکی پایه ای برای همه بیمارستان ها در نقاط مختلف استان تامین شده است تا در روزهای تعطیلات نوروزی مشکل ارائه خدمات درمانی و دارویی برای بیماران ایجاد نشود.
کرد جمشیدی اضافه کرد: در مناطقی که دارای یک فرد متخصص هستند هماهنگی های لازم انجام شده تا هر 2 شهرستان نزدیک به هم از رشته های تخصصی یکدیگر استفاده کنند و مرکز استان نیز در صورت لزوم آمادگی لازم برای اعزام نیروی متخصص به شهرستان ها را دارد.
وی گفت: 36 پایگاه در حوزه فوریت های پزشکی با امکانات لازم جهت خدمت رسانی به مسافران نورزی در سطح استان مستقر هستند و چهار ایستگاه سلامت در سه راهی جندالله ، پایانه مرزی مهران، شرهانی دهلران برای زائران عتبات عالیات و کاروان های راهیان نور و لومار برای مسافران نوروزی از سوی مرکز فوریت های پزشکی استان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در خدمت مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور قرار دارد که درمان و مداواهای اولیه و سرپایی برای مراجعه کنندگان را در داخل این وسیله نقلیه امدادی انجام می دهند و در صورت نیاز به اعزام، فرد مصدوم با کمک آمبولانس به مراکز درمانی فرستاده می شود./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار