مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در قالب طرح استاد، شاگردی رشته‌های سنتی و بومی روبه فراموشی یا در حال نسیان در استان بوشهر احیا می‌شود.
کد خبر: ۱۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 13 April 2015
تابناک بوشهر: عبدالرسول کازرونی، بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام " دولت و ملت، همدلی و همزبانی"  اظهار داشت: این شعار با همدلی و همراهی مسئولان واحدهای ستادی و روسای مراکز آموزشی به منظور تحقق اهداف سازمانی و خدمات رسانی بهتر به مردم استان مورد توجه قرار بگیرد.

وی، آموزش‌های توانمندسازی نیروی انسانی بومی بر مبنای تفاهم نامه همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نیروگاه اتمی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح که نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین نیروی انسانی  مورد نیاز پارس جنوبی دارد در افزایش نرخ اشتغال موثر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود:اکنون ثبت نام برای متقاضیان مشاغل پارس جنوبی آغاز شده و کلاس‌های این دوره از خرداد ماه آغاز می‌شود.

کازرونی، با اشاره به دیگر برنامه‌های امسال افزود: اجرای الگوی آموزش‌های بازارمحور، واگذاری مدیریت کارگاههای آموزشی به بخش خصوصی، توسعه آموزشهای تقاضا محور در حوزه فناوری‌های راهبردی نوین و مهارتهای پیشرفته از دیگر برنامه‌های امسال است.

وی، از احیا مشاغل سنتی و بومی در قالب طرح استاد، شاگردی خبرداد و تصریح کرد: در قالب طرح استاد، شاگردی رشته‌های سنتی و بومی روبه فراموشی یا در حال نسیان در استان بوشهر احیا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، توسعه آموزش‌های کارآفرینی و کسب وکارهای خانگی و مشاغل خرد، تلاش در تحقق فعالیت‌های جدید سازمان در حوزه آموزش سکونت‌گاههای غیر رسمی و  نقاط روستایی و مرزی، توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان با رویکرد اشتغال پایداراز دیگر برنامه‌های امسال دانست.

کازرونی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه از برنامه‌های آموزش فنی وحرفه‌ای است گفت: راه‌اندازی مراکز آزمون الکترونیک، فعال کردن باشگاه مجازی و آموزش‌های شبیه‌سازی، توجه به آموزش‌های نرم و آموزش‌های مسائل اجتماعی در کنار آموزش‌های فنی و تخصصی، غنی سازی بانک سوالات آزمون‌های سنجش مهارت و تدوین استانداردهای جدید آموزشی، تقویت تعاملات با دستگاههای اجرایی، اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه را از برنامه‌های آموزش فنی وحرفه‌ای در سال 94 عنوان و خواستار تلاش همه همکارن در تحقق آن شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار