نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: رییس‌جمهور گفته در سال گذشته یک میلیون و 179 هزار شغل ایجاد شده است؛ ما از آن‌ها می‌خواهیم اگر این‌گونه است سهمی از این اشتغال را هم به استان قزوین اختصاص دهند یا لااقل از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری مردم این استان جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۹۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 18 March 2016
به گزارش تابناک از قزوین ، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته قزوین، با انتقاد از برخی اظهار نظرها در رابطه با اشتغال زایی و بهبود وضعیت اقتصادی در دولت قبل اظهار کرد: رییس‌جمهور اخیراً گفته که در دوره پیش ریاست جمهوری، هیچ کاری در حوزه افزایش شغل و تقویت شرایط اقتصادی صورت نگرفته است؛ این در حالی است که اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته و در مسکن مهر بسیاری از مردم صاحب‌خانه شدند.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور گفته در سال گذشته یک میلیون و 179 هزار شغل ایجاد شده است؛ ما از آن‌ها می‌خواهیم اگر این‌گونه است سهمی از این اشتغال را هم به استان قزوین اختصاص دهند یا لااقل از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری مردم این استان جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی  پیشاپیش حلول سال جدید را نیز به همه اقشار مردم، خانواده‌های شهدا، به ویژه خانواده‌های شهدای تازه تفحص شده و مدافع حرم تبریک گفت و اظهار کرد: روزهای آخر سال و با شروع تعطیلات کار نیروهای نظامی و انتظامی، مراکز درمانی و بهداشتی و کارگران دو چندان می‌شود و باید به آن‌ها تبریک ویژه و خسته نباشید بگوییم و خدمات آن‌ها را گرامی بداریم.

وی با بیان این‌که در پایان هر سال باید خودمان را موردبررسی قرار دهیم، تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی است تا ببینیم در سال گذشته به چه میزان به سمت تقوا حرکت کردیم، چند کلام از پیامبر (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) یاد گرفتیم و آن‌ها را در زندگی به کار گرفتیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اهمیت صله‌رحم و تأکید آن در اسلام، خاطرنشان کرد: خودمان را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چقدر صله‌رحم با محوریت گره‌گشایی از کار مردم را انجام دادیم و آیا برای ازدواج جوانان اقدامی صورت دادیم یا خیر.

صرفه‌جویی مصداق بارز تقواست

امام‌جمعه قزوین صرفه‌جویی در زمینه‌های مختلف، از جمله آب، برق، گاز را ضروری دانست و گفت: مردم میزان مصرف خود را در سال گذشته مورد ارزیابی قرار دهند و تلاش کنند در سال آینده با تدابیر و راه کارهای مناسب میزان مصرف خود را کاهش دهند؛ چرا که این عمل همان عمل به تقوای الهی است.

وی رسیدگی به درد محرومان و نیازمندان را یکی دیگر از مصادیق تقوا دانست و افزود: همواره تلاش کنیم آرامش خاطر را به نیازمندان و محرومان هدیه کنیم تا آن‌ها نیز از محرومیت خارج شوند و هر چقدر در این مسائل موفق بوده‌ایم جای تبریک دارد و اگر در این زمینه کاری انجام نداده‌ایم تلاش و کوشش کنیم در این مسیر الهی قرار بگیریم.

نقشه‌های نفوذ امریکایی‌ها در انتخابات نقشه بر آب شد

حجت‌الاسلام عابدینی در ادامه به برخی از وقایع مهم دنیا که بر سرنوشت مردم جمهوری اسلامی ایران اثرگذار بود اشاره و با تشریح موضوع نفوذ، تأکید کرد: در سال گذشته امریکایی‌ها از هر دری تلاش کردند تا نفوذ کنند و اقدامات آن‌ها در این راستا در انتخابات به اوج خود رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که نقشه امریکایی‌ها و استکبار برای نفوذ نقشه بر آب شد، اضافه کرد: آن‌ها می‌خواستند از قصه برجام و مشکلات اقتصادی برای نفوذ بهره ببرند و بگویند که هیچ‌کسی نمی‌تواند در مقابل ما ایستادگی کند و هر کسی که می‌خواهد مشکل اقتصادی نداشته باشند باید کدخدایی ما را بپذیرد اما همه نقشه‌های آن‌ها به‌ویژه در موضوع انتخابات نقش بر آب شد و نتوانستند نتیجه‌ای در انتخابات به‌دست آورند.

وی افزود: امریکا و غرب قول‌هایی در قصه برجام داده‌اند اما هیچ کدام را عملی نکرده‌اند چرا که همچنان از نفوذ نا امید نشده‌اند و برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارند اما به یاری خدا این بار هم ملت ایران آن‌ها را نا امید خواهند گذاشت و به هیچ‌کس اجازه نفوذ را نخواهند داد.

جنایات آل سعود آن‌ها را به سقوط خواهد کشاند

امام‌جمعه قزوین به حادثه منا و شهادت «شیخ نمر باقر النمر» اشاره کرد و گفت: کشتار هزاران حاجی بی‌گناه در مظلومانه‌ترین شرایط و شهادت «شیخ نمر باقر النمر»، آل سعود را به نابوی خواهد کشاند، همانطور که آتش این ظلم امروز هم دامن آن‌ها را گرفته و انشاءالله آن‌ها را به سقوط خواهد کشاند.

حجت‌الاسلام عابدینی به فاجعه و کشتار مسلمانان نیجریه اشاره و تصریح کرد: در فاجعه نیجریه مسلمانان زیادی به شهادت رسیدند و «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور زخمی شد و شش فرزند او به شهادت رسیدند و این جنایات فراموش‌شدنی نیستند.

پیروزی جبهه مقاومت چشم‌گیر است

وی به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت هم اشاره و ادامه داد: پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه، یمن و عراق بسیار چشم گیر و نمایان بود و پیروزی‌های بزرگی در این کشورها به‌دست آمد و کار داعشی ها به جایی رسیده که حامیان آن‌ها هم حاضر به حمایت از آن‌ها نیستند و در ظاهر وانمود می‌کنند که در جبهه مخالف آن‌ها قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مردم یمن سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتند اما با مقاومت بسیار سختی توانستند از پیشروی‌های آل سعود جلوگیری کرده و حتی بسیاری از مناطق این کشور را بگیرند و از خدا می‌خواهیم این پیروزی‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

امام‌جمعه قزوین به برخی از اظهارات رییس‌جمهور اشاره و یادآور شد: رییس‌جمهور اخیراً گفته که در دوره پیش ریاست جمهوری، هیچ کاری در حوزه افزایش شغل و تقویت شرایط اقتصادی صورت نگرفته است؛ این در حالی است که اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته و در مسکن مهر بسیاری از مردم صاحب‌خانه شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار