کد خبر: ۱۹۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 18 March 2016
استاندار گیلان گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت آموزش و پرورش، گیلان دومین استان در تحقق اجرای پروژه‌های نوسازی مدارس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش در سال 94 اظهار کرد: 176 واحد آموزشی با 886 کلاس درس با هزینه 83 میلیارد تومان در دو سال گذشته در گیلان ساخته شده است.

وی افزود: ساخت این تعداد مدرسه موجب ارتقاء وضعیت زیرساخت‌های آموزشی در گیلان شده است که در ابتدای دولت تدبیر و امید وضعیت مناسبی نداشته‌ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساخت این واحدهای آموزشی با جذب اعتبارات مصوب استانی و ملی توسط اداره‌کل نوسازی مدارس و کمک خیرین ساخته شده است، گفت: کسب این رتبه نشان دهنده حجم انبوه کارهایی است که در بخش نوسازی مدارس استان و نهضتی که به راه افتاده است را نشان می‌دهد.

نجفی بیان کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت آموزش و پرورش گیلان دومین استان در تحقق اجرای پروژه‌های نوسازی مدارس است، 70 مدرسه دیگر نیز با 460 کلاس درس در سال 95 ساخته خواهد شد .

وی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های مشارکتی و خیرین گیلان در سال 94 به رتبه دوم کشور دست یافت، تصریح کرد: در بخش کیفیت و نظارت بر ساخت این واحدها نیز گیلان توانسته مقام دوم را به‌دست آورد.

استاندار گیلان با اشاره به تحولی که در گیلان در بخش استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی پدید آمده، گفت: در سال‌های 93 و 94، 2847 کلاس درس استاندارد سازی گرمایشی صورت گرفت و ان‌شاءالله با تلاش اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان تا سال آینده باید کلیه بخاری‌های نفتی از مدارس حذف شود .

وی آمار بی سوادی استان را برازنده گیلان ندانست و تصریح کرد: باید در جهت حل این مشکل عزم جدی داشته باشیم و امیدوارم با تلاش بیشتر در پایان سال آتی آمار قابل قبولی را در این بخش ارائه دهیم .

نجفی برگزاری اردوهای راهیان نور را از جمله اقدامات خوب صورت گرفته در آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این اردوها موجب می‌گردد تا دانش‌آموزان عزیز با آرمان‌ها و اهداف نظام در دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان بیشتر آشنا شوند.

استاندر گیلان تاکید کرد: باید دقت شود تا در برگزاری این اردوها کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ ندهد و در صورت بروز باید پشتیبانی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش‌های مختلف استان، بیان کرد: خدا را شاکریم که با تدبیر صورت گرفته در پایان سال 94 در بخش‌های مختلف شاهد رشد قابل قبولی هستیم و این میسر نبود مگر با تلاش و حضور همه دست اندرکاران بخش‌های مختلف اجرایی و همدلی، اتحاد، صفا و یکرنگی که در استان وجود دارد .

نجفی با اشاره به بهره‌گیری استان از همدلی و همزبانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: تحقق این مهم باعث می‌شود تا در کنار همه اندیشه‌های متفاوت در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات مردم راسخ باشیم .

استاندار گیلان آمارهای ارائه شده در استان را مورد تایید مرکز آمار ایران دانست و افزود : در صورتی می‌توانیم آماری ارائه دهیم که مورد تائید بخش‌های ناظر باشد و آمارهایی ارائه شده در استان نیز از سوی مرکز آمار ایران است.

وی با اشاره به سفر سه روزه خود به ارمنستان، گفت: امروز کشور ارمنستان فرصت مناسبی برای صادرات به شمار می‌رود و هدف از این سفر بهره گیری از این فرصت بود که خوشبختانه به خوبی انجام پذیرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار