در چند قدمی نوروز کارشکنی معاونت راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان موجب مسدود ماندن محور پونل شد.
کد خبر: ۱۹۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 17 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بازگشایی محور خلخال به پونل به رویایی برای ناراحتی مردم شهرستان‌های خلخال تبدیل شده و کارشکنی اداره‌کل راه شهرسازی گیلان از عمده عوامل مسدودی محور پونل است و در این میان یکی از اصلی‌ترین عوامل در ضعف خدمات‌رسانی به مردم نبود و ضعف‌ دستگاه نظارتی بر عملکرد دستگاه‌های حوزه راه و شهرسازی است.

بهانه‌های واهی وجود برف سنگین و توجه به جان مردم از جمله عواملی بود که مسئولان گیلان آن را برای مستند و دلیلی توجیه کننده برای مسدود ماندن این جاده دانسته‌اند و شاید مسئولینی که از دوردست‌ها جاده خلخال به پونل را بازدید کردند از نزدیک برف‌های آب شده در ته دره‌های پونل را ندیدند.

اکنون بهمنی از بی‌خیالی مسئولان گیلان را زیر گرفته که هنوز هم بهار نزدیک شده هنوز از غفلت و بی‌توجهی بیدار نشده‌اند.

مسئولانی که نیامده و ندیده تصمیم گرفتند محور مسدود بماند

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، هر چند از 9 اسفندماه حوزه خلخال با تاکیدات رئیس شورای تامین شهرستان خلخال بازگشایی شده ولی در حوزه گیلان نیز علی‌رغم نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات اداری با اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان و رضوانشهر و تماس‌های تلفنی مسئولان شهرستان خلخال کار به جایی نرسیده و پافشاری‌ها همچنان جواب نداده است.

شامگاه چهارشنبه اهالی خلخال در تماس‌های مکرر باخبرگزاری فارساردبیل اظهار کردند: در محور خلخال به پونل برف آنچنانی نبوده و در چند روز گذشته به علت گرم شدن تدریجی هوا تمامی برف‌ها آب شده و تنها در دو نقطه برف زیادی بود که توسط خود راهداران گیلان مسیر بازگشایی شد و هیچ مشکلی از لحاظ تردد وجود ندارد.

این اولین سالی که محور خلخال به پونل بعد از 45 سال توسط اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان اداره می‌شود و در اولین سال اداره این مسیر این اداره نهایت ضعف در بازگشایی را به نمایش گذاشت.

در زمستان امسال نیز با اولین برف و سستی راهداران گیلان این مسیر تردد شمال غرب کشور به شمال و مرکز کشور مسدود شد و اکنون گیلانی‌ها در حوزه رضوانشهر میل آنچنانی به بازگشایی مسیر به قول خودشان ییلاقی خود برای تامین مایحتاج اهالی این ییلاق‌ها هم ندارند.

بیش از 1000 خودرو از چند روز گذشته با ورود از حوزه رضوانشهر مجبور به دور زدن از منطقه زندانه و بازگشت از مسیر اسالم به خلخال شده‌اند.

اکنون مردم خلخال و کوثر بازگشایی این محور گردشگری شهرستان خلخال به رضوانشهر را خواستار شده ولی با توجهی مسئولین رضوانشهر و اینکه به حرف‌ مردم و تماس‌های تلفنی‌ها اهمیتی در شهرستان رضوانشهر داده نشده مسیر باز با دستور معاونت راهداری با چندین دپو خاکی مسدود شده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، از مسئولان گیلان جای تعجب است که اگر مسیر را با صرف هزینه کلان و استقرار چندین دستگاه ماشین‌آلات و ماموریت‌های چندین روزه باز کردید چرا با چند دپو خاکی مسدود کرده‌اید.

در سال گذشته نیز بی‌توجهی مسئولان گیلان به این مسیر گردشگری واسط بین دو شهرستان خلخال و رضوانشهر موجب فوت و کشته‌شدن بیش از ده‌ها مسافر در این مسیر شد و خانواده‌ها را داغدار کرد.

اهالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گویند: اگر قرار است فقط با صرف بیش از 100 میلیارد تومان جاده‌ای برای رفاه و تردد مردم ساخته‌ شود ولی هفت ماه از سال این مسیر با صرف بیت‌المال اینگونه مسدود باشد چه کسی جوابگوی این همه هدر رفت بیت‌المال خواهد بود.

یکی از رانندگان سنگین این مسیر نیز با گله‌مندی از مسئولان استان گیلان در حوزه راه و پلیس‌راه گفت: این حوزه تا امسال صاحب معینی نداشت و عوامل راهداری خلخال برای خدمت‌رسانی این مسیر را بازگشایی می‌کردند و از زمستان امسال که به حوزه گیلان داده شده ولی هیچ فعالیتی از سوی استان گیلان در این حوزه دیده نشده است.

اهالی در گفت‌وگوی خود از مجید خدابخش استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی و پلیس‌راه استان اردبیل خواست تا با توجه به نزدیک بودن فصل مسافرت و اینکه جاده پونل نزدیک‌ترین مسیر اتصال استان اردبیل به گیلان و تهران است هر چه زودتر در اقدامی سریع نسبت به بازگشایی این مسیر عنایت لازم را داشته باشند.

راننده‌ای با عجله خود را به خبرنگار فارس رساند و با اظهار گله‌مندی از راهداران گیلان گفت: بنده امسال در حوزه گیلان در برف گرفتار شده بودم و تمامی ماشین‌های سنگین راه‌سازی گیلان برای بازگشایی و تیغه‌زنی محور نیامدند و دستگاه‌‌ها با گازوئیل بیت‌المال روشن بودند ولی هیچ اقدامی نمی‌کردند، نه برف‌روبی و نه تمیز کردن جاده، تا رانندگان مجبور شوند دست به جیب ببرند که آخر همانطور شد که با دادن 30 تا 40 هزار تومان ما را بکسل کردند و به حوزه خلخال آوردند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به عنوان خبرنگارخبرگزاری فارسبا رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رضوانشهر تماس گرفته و متاسفانه این رئیس هم از مسئولیت شانه خالی کرد و گفت: بنده هیچ مسئولیتی ندارم و طبق دستور از بالا از طریق معاونت راهداری، استانداری گیلان و پلیس‌راه گیلان این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است و بنده جوابگو نیستم.

و این شد قصه‌ جاده‌ای که رئیس اداره راه و شهرسازی نمی‌تواند تصمیم بگیرد که این جاده باید باز شود یا نه.

به گزارشخبرگزاری فارس، مردم خلخال و کوثر تعجب نکنند هیچ مسئولی در گیلان به فکر باز نکردن جاده حوزه گیلان نیست و بدانید که این روز‌ها روزهای عید است مسئولان گیلانی نیز گرفتار آماده‌سازی مقدمات عید و خوش‌گذرانی و مهمانی‌ها هستند نه به فکر خدمات‌رسانی به مردم، حتی در حوزه خودشان و مطمئنا اگر راه مسئولان گیلانی در تعطیلات به منطقه زندانه پونل برسد آن‌وقت راه ییلاقی را بازگشایی خواهند کرد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، طی دو ساعتی که با اهالی مناطق ییلاقی و زندانه و روستاها و محلات هم‌جوار بودیم آن‌ها نیز رضایتی از مسئولان اداره راه و شهرسازی رضوانشهر و پلیس‌راه گیلان نداشتند و همه به خاطر اینکه زندگی‌شان با درآمد ناچیز داشتن تنها کلبه‌های چوبی مسیر می‌گذرد.

اهالی گله‌مند بودند که اگر محور پونل باز باشد رونق گردشگری در ییلاقات زندانه و مسیر خوب و درآمد آن‌ها نیز بهتر خواهد شد ولی با مسدود بودن این مسیر حتی ییلاق‌نشین‌ها قادر به تامین مایحتاج اولیه زندگی خود نیستند.

سال گذشته به همت مسئولان خلخال و با علم به این موضوع که حوزه خلخال تا زندانه گیلان به دست راهداران خلخال باز شد یک ماه مانده به عید نوروز مسیر بازگشایی و تردد امکان‌پذیر شد ولی امسال در سه قدمی بهار هنوز این محور با بی‌توجهی عده‌ای مسئول که نمی‌خواهند خودشان را به زحمت بیاندازند مسدود مانده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اهالی از نبود دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد دستگاه راه شهرسازی و پلیس‌راه گیلان اظهار ناراحتی کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار