معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه حرکت مردمی استغاثه در شهر مقدس قم به سمت مسجد جمکران برگزار می‌شود، گفت: در مسجد مقدس جمکران برنامه‌های ویژه‌ای از جمله سخنرانی، مناجات‌خوانی و توسل به حضرت ولی عصر(عج) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳ 17 March 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به مراسم استغاثه برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) در جمعه پایان سال عنوان کرد: هر یک از معصومین (ع) در مکتب قرآن و عترت، حجت و واسطه و مجرای فیض الهی هستند و استغاثه فریادخواهی برای رهایی از گرفتاری و فتن و همچنین شرط بندگی پروردگار متعال است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در آیات قرآن کریم داستان‌هایی بیان شده است که در آن، انبیاء و بندگان خداوند به دلیل سختی‌ها و مشکلات به استغاثه و زاری به درگاه خداوند روی آوردند.

وی افزود: قرآن کریم در بسیاری از آیات، زمانی که از استغاثه بندگان سخن به میان می‌آورد، به اجابت آن نیز تصریح کرده است از جمله اجابت استغاثه سپاه اسلام در بدر، اجابت استغاثه حضرت نوح (ع)، اجابت استغاثه حضرت ایوب(ع) و اجابت استغاثه حضرت یونس(ع) و اینها نشان از وعده الهی در اجابت استغاثه است.

ابراهیمی با بیان اینکه در جهان امروز شاهد فتنه‌های فراوان و ظلم به مردم ستمدیده در سراسر جهان به ویژه ملت‌های مقاوم یمن، سوریه، عراق و بحرین هستیم، گفت: مسجد مقدس جمکران میعادگاه منتظران و کانون توجه مشتاقانی است که از سراسر دنیا در این مکان حضور پیدا می‌کنند، بنا بر این در پایان سال برنامه ویژه‌ای برای استغاثه تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران تجلی‌گاه آخرین ذخیره و حجت الهی است، تصریح کرد: حرکت مردمی استغاثه به منظور تضرع به درگاه پروردگار متعال جهت ظهور و فرج موعود امم حضرت بقیةالله الاعظم در بیش از 10 شهر کشور و برخی کشورهای منطقه به همراه مدافعان حرم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: حرکت مردمی استغاثه در شهر قم در روز جمعه 28 اسفند ساعت 9 صبح از بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران به مناسبت حرکت مردمی استغاثه از ساعت 10 صبح برنامه‌های ویژه‌ای در شبستان کربلا در نظر گرفته است که سخنران آن حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا طباطبایی است و مراسم مناجات‌خوانی و توسل به حضرت ولی عصر (عج) نیز توسط حاج حسن اخباری، مداح اهل بیت برگزار می‌شود و پس از آن نماز استغاثه اقامه خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: قرائت دعای سمات و زیارت آل یاسین در بعد از ظهر روز جمعه 28 اسفند در شبستان کربلا برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار