فرماندار شهرستان روانسر گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی نباید بیشتر از این آسیب و لطمه ببینند.
کد خبر: ۱۹۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 14 March 2016
فرماندار شهرستان روانسر گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی نباید بیشتر از این آسیب و لطمه ببینند.

به گزارش ایرنا حسین ویسمرادی در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان روانسر افزود: متخلفین و متصرفان منابع طبیعی تلاش دارند تا در ایام تعطیلات نوروزی از موقعیت سوء استفاده کنند که ادارات و نهادها باید در این خصوص تصمیمات لازم را اعمال کنند.

وی تصریح کرد: باید ساز و کاری را فراهم کنیم که تخلفاتی در سطح شهرستان صورت نگیرد و ضمن نظارت شبانه روزی با تخلفات و ساخت و سازهای خلاف ضوابط برخورد جدی شود.

فرماندار روانسر اظهار داشت: موضوع منابع طبیعی یک بحث بسیار مهم و ارزشمند است و صیانت و حفاظت از آن نه تنها وظیفه ای اداری بلکه وظیفه اخلاقی، اجتماعی و ملی است.

ویسمرادی تاکید کرد: باید از امکانات تمامی دستگاه های متولی در راستای حفاظت از منابع ملی و حفظ وضع موجود و ارتقای آن استفاده کنیم چرا که منابع ملی سرمایه های پایدار است که اگر تخریب آن به روال گذشته ادامه پیدا کند در آینده مراتعی باقی نخواهد ماند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر نیز گفت: دستگاه قضائی با تمام توان و بدون اغماض در مقابل متخلفان ایستاده است و به هیچ وجه از اجرای قانون کوتاهی نخواهد کرد.

حمیدرضا کریمی افزود: مجموعه دادگستری روانسر در بحث رسیدگی به جرائم در زمینه زمین خواری بسیار جدی برخورد خواهد کرد و برای افراد خاطی جرائم سختی هم لحاظ خواهد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری روانسر نیز با بیان اینکه در سه ماه گذشته 15 پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی در این شهرستان تشکیل شده گفت: در همین مدت آرای 29 پرونده مربوط به سال های گذشته نیز صادر شده که 28 مورد آن به نفع این اداره صادر شده است.

حمیدرضا نیازی فر اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده حکم خلع ید 32 فقره از اراضی ملی شهرستان که 12 فقره آن جنگل و 20 فقره نیز مرتع می باشد صادر شده است.

وی یادآور شد: در شهرستان روانسر 420 همیار طبیعت فعالیت دارند که ما را در اجرای برنامه های این اداره همیاری می دهند.

81 هزار هکتار از مساحت شهرستان روانسر جزء عرصه های ملی و طبیعی است که شامل 26 هزار هکتار جنگل و 55 هزار هکتار مرتع است. 

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار