رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام اینکه توزیع میوه با قیمت دولتی از 22 اسفند رد استان آغاز شده، گفت: امسال هیچ کمبودی از نظر تامین میوه شب عید مردم استان وجود ندارد و میوه به وفور در استان یافت می‌شود.
کد خبر: ۱۹۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 14 March 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام اینکه توزیع میوه با قیمت دولتی از 22 اسفند رد استان آغاز شده، گفت: امسال هیچ کمبودی از نظر تامین میوه شب عید مردم استان وجود ندارد و میوه به وفور در استان یافت می‌شود.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه از مدت‌ها قبل تمهیدات لازم برای تامین میوه شب عید مردم استان اندیشیده شد، گفت: حدود 970 تن پرتقال تامسون داخلی و 430 تن سیب مرغوب ارومیه خریداری و ذخیره سازی شده تا برای بازار شب عید با کمبود میوه مواجه نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال قیمت‌ میوه‌های دولتی(سیب و پرتقال) شناور است، گفت: قیمت این میوه‌ها به صورت روزانه و با توجه به قیمت میوه‌ در بازار تعیین می‌شود و قیمت میوه‌های دولتی همواره باید پنج تا 10 درصد زیر قیمت بازار باشد.

شهبازی حداکثر قیمت میوه دولتی در بازار را 3500 تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط بازار سیب و پرتقال دولتی با  قیمت کیلویی 2300 تومان عرضه می‌شود.

وی کیفیت میوه‌های دولتی عرضه شده در بازار شب عید را بالا ارزیابی کرد و گفت: همه میوه‌ها با سایز یکسان و کیفیت یکنواخت عرضه خواهند شد و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی بر قیمت عرضه میوه دولتی نظارت دارند.

شهبازی هدف سازمان جهاد کشاورزی را تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: حجم میوه‌های موجود در بازار اجازه افزایش قیمت میوه  را نخواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف سازمان جهاد کشاوری پایین آوردن قیمت به میزان زیاد نیست، گفت: در صورت پایین آمدن زیاد قیمت‌ میوه، تولید کننده‌ متضرر خواهد شد و این هدف سازمان و وزارتخانه نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عرضه میوه دولتی در استان کرمانشاه از 22 اسفندماه آغاز شده، گفت: عرضه میوه دولتی تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.

شهبازی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان کرمانشاه 150 مرکز عرضه میوه دولتی ایجاد شده است، گفت: شهر کرمانشاه 80 مرکز عرضه میوه دولتی دارد.

شهبازی در پایان به شهروندان اطمینان داد که میوه به اندازه کافی در بازار است و نگران تامین میوه شب عید خود نباشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار