پالایشگاه نفت تهران با تصفیه بیش از ٨٩ میلیون بشکه نفت خام، موفق به تولید نزدیک به ٩ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی شده است.
کد خبر: ۱۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 07 April 2015

به گزارش شانا،این شرکت پالایشی در سال گذشته با تصفیه نزدیک به هشت میلیون و ٧٦٣ هزار بشکه نفت خام ( معادل بیش از ١٤,٢ میلیون متر مکعب) هشت میلیارد و ٩٨٣ میلیون و ٩٩٦ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره و گاز مایع ( ال پی جی) تولید کرده است.

برپایه این گزارش، بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران در سال گذشته نزدیک به ٢,٧ میلیارد لیتر و نفت گاز نیز حدود پنج میلیارد لیتر بوده است.

همچنین مجموع تولید پالایشی سه فرآورده گاز مایع، نفت سفید و نفت کوره این پاللایشگاه در سال گذشته، یک میلیارد و ٣١١ مییلون و ٥٠٠ هزار لیتر بوده است که نزدیک به ٧٣٩ میلیون لیتر آنگاز مایع بوده است.

در این گزارش میزان پالایش نفت سفید ٥٣٣,٥ میلیون لیتر و نفت کوره نیز ٣٩ میلیون یکصد هزار لیتر عنوان شده است.

 شرکت پالایش نفت شهید تندگویان در ١٥ کیلومترى جنوب تهران، نقشی اساسی در تامین فراورده های نفتی مورد نیاز دارد و قادر به تولید گازوئیل یورو ٥ در کشور است.

این شرکت مشتمل بر دو پالایشگاه جنوبى (شماره ١) و شمالى (شماره ٢)، روزانه ٢٥٠ هزار بشکه نفت خام را فرآورش می کند که این امر،حاصل تلاش و    برنامه ریزیهای مدون و مداوم در جهت افزایش ظرفیت فراورش نفت خام در کشور است.

گاز مایع، بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، سوخت هواپیما،سوخت جت، روغن پایه سبک و سنگین و گوگرد سبد محصولات این پالایشگاه را تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار