مدیر جهاد کشاورزی همدان از توزیع ۱۳ هزار تن انوع نهاده دامی بین دامداران این شهرستان خبر داد و گفت: توزیع نهاده دامی در راستای حمایت از دامداران بوده است.
کد خبر: ۱۹۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 15 March 2016

مدیر جهاد کشاورزی همدان از توزیع ۱۳ هزار تن انوع نهاده دامی بین دامداران این شهرستان خبر داد و گفت: توزیع نهاده دامی در راستای حمایت از دامداران بوده است.

به گزارش تسنیم،جواد رشیدی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی به تبعیت از وزارتخانه برنامه‌هایی برای حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی دارد، اظهار داشت: امسال در راستای حمایت از دامداران، تولید و تامین بخشی از نیاز دامهای شهرستان همدان 13 هزار تن انواع نهاده دامی بین بهره‌برداران توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاده‌ها شامل یارانه شده و با قیمت پایین‌تری نسبت به بازار عرضه می‌شود، افزود: این میزان نهاده توزیع شده شامل هزار و 700 تن سبوس، 6 هزار تن کنسانتره، پنج هزار تن جو و 300 تن ذرت است.

رشیدی با اشاره به اینکه توسعه برنامه‌های حمایتی از کشاورزان و دامداران در دستور کار وزارتخانه است، عنوان کرد: توزیع کنسانتره دامی 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که نشان از عملکرد مثبت وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از بهره‌برداران بخش است.

وی با بیان اینکه توزیع نهاده های دامی جزء موارد یارانه‌دار است و نباید سود به آن‌ها تعلق بگیرد و براساس سیاست جهاد کشاورزی توزیع آن به بخش خصوصی واگذار شده است، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا مشکلات بخش کشاورزی در حوزه تامین نهاده را کاهش دهیم بلکه از این طریق کشاورزان دچار معضل نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: تنظیم بازار و منطقی‌کردن قیمت‌ها یکی دیگر از اهدافی است که وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توزیع نهاده‌های دامی دنبال می‌کند و قصد فروش و کسب درآمد در این میان مطرح نیست.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته بازار نهاده‌های دامی با نوسانات بسیار مواجه بود که این امر در تولیدات کشاورزی بویژه در حوزه دامداری و مرغداری تأثیر مستقیم داشت و در نهایت به افزایش قیمت منجر می‌شد که خوشبختانه امروز وضعیت بازار نهاده‌ها ثابت بوده و نوسانات بسیار نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار