معاون اول رئیس جمهوری گفت: ساخت سد سیمره در استان ایلام در دوران تحریم، توان مهندسی ایران را نشان می دهد که یک افتخار ملی است.
کد خبر: ۱۹۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 10 March 2016

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ساخت سد سیمره در استان ایلام در دوران تحریم، توان مهندسی ایران را نشان می دهد که یک افتخار ملی است.

به گزارش تابناک ایلام؛اسحاق جهانگیری که صبح امروز(پنجشنبه) برای بهره برداری و بازدید از چند پروژه بزرگ عمرانی به استان ایلام سفر کرده، در جریان بازدید از سد و نیروگاه سیمره در جمع خبرنگاران افزود: سد و نیروگاه سیمره باید به عنوان یکی از افتخارات ملی کشور ثبت شود و به این توان مهندسی افتخار کنیم.
جهانگیری، با بیان اینکه شرکت های پیمانکاری از سرمایه های کشور هستند و باید از آن حفاظت کنیم، اظهار کرد: ساخت سدهایی همچون سد سیمره در انحصار کشورهای پیشرفته است که با کار مهندسی پیچیده و ابزار و تجهیزات مدرن قابل انجام است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: تحریم کنندگان جمهوری اسلامی ایران باید درس بگیرند چرا که این سد عظیم (سیمره) در دوران تحریم ساخته شده و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز آن باید از خارج وارد می شد و در اختیار مهندسین ایرانی قرار می گرفت اما چنین نشد.
وی افزود: توان و خلاقیت مهندسان ایرانی به گونه ای بود که توانستند همه تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تامین کنند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف ساخت سد و نیروگاه سیمره را تولید برق است که نقش بسیار مهمی در توسعه استان ایلام دارد.
معاون اول رئیس جمهوری، اطمینان از تامین انرژی را از اصلی ترین پیش نیازهای سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: اگر بخواهیم یک منطقه را توسعه دهیم ابتدا باید انرژی مورد نیاز را تامین کنیم.
وی همچنین با اشاره به سد کنگیر که امروز آبگیری شد، گفت: این سد نیز با هدف توسعه کشاورزی استان ایلام ساخته شده و اراضی کشاورزی را آبیاری خواهد کرد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار