مدیر ستاد اقامه نماز:
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: به منظور گسترش فرهنگ اقامه نماز، همزمان با ایام نوروز در بسیاری از بوستان های شهر قم که محل اسکان زائران است، شاهد برپایی نماز جماعت خواهیم بود.
کد خبر: ۱۹۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 08 March 2016
به گزارش تابناک قم، محمد خامه یار در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت های ستاد اقامه نماز استان برای احیای این فریضه دینی حرکت جهادی است افزود: اقامه نماز جماعت در محل اسکان زائران در ایام تعطیلات نوروز مساله ای است که با همکاری رسانه ها و سایر نهادهای مسئول به دنبال تحقق آن هستیم.

وی بیان کرد: در همین رابطه ستاد اقامه نماز با همکاری شهرداری قم، 17 بوستان شهری را که محل اسکان زائران هستند به منظور اقامه نماز به جماعت تجهیز کرده است.

وی ادامه داد: از مدت ها پیش کار بررسی زیر ساخت های مساجد و نمازخانه استان برای پذیرایی از زائران به منظور اقامه نماز آغاز شده است و این رسیدگی ها همچنان ادامه خواهد داشت. 

خامه یار با اشاره به اینکه مجموعه ای متشکل از دستگاه های مختلف استان همچون ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات و اداره اوقاف وضعیت و امکانات نمازخانه های بین راهی را بررسی و نواقص آن را برطرف کردند گفت: استان قم در حدود 110 نماز خانه بین راهی دارد که بیشتر آن ها در مسیر قم - سلفچگان است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته دسترسی به نمازخانه ها بخصوص در جاده های روستایی مشکل بود افزود: ستاد اقامه نماز با تعاملی که با دستگاه های مختلف برقرار کرد توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کند و زائران خواهند دید که وضعیت نمازخانه های ما از سالهای قبل بهتر است. 

وی با بیان اینکه هر نمازخانه فعال در استان قم حداقل چهار مرتبه مورد بررسی قرار گرفته است ادامه داد: ستاد اقامه نماز دائم بر نحوه عملکرد نمازخانه ها نظارت دارد و تمام امکانات خود را برای برطرف کردن مشکلات آن ها به کار گرفته است. 

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: به منظور ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه با همکاری سپاه پاسداران و بسیج در قالب طرح ترنم نسیم، خیمه های اقامه نماز همزمان با ایام نوروز در مکان های مناسب برقرار خواهد شد. 

وی با اشاره به حضور گسترده خانواده ها در روز طبیعت در بوستان ها افزود: ستاد اقامه نماز درنظر دارد در روز 13 فروردین ماه، نماز جماعت را در بوستان های سطح شهر برپا کند و در این زمینه از تمام امکانات لازم استفاده خواهد کرد. 

وی ادامه داد: یاوران نماز که آموزش های لازم را برای راهنمایی مردم در مسائل مرتبط با نماز فرا گرفته اند در طول ایام نوروز در خدمت زائران هستند.

وی ادامه داد: با شهرداری تعامل خوبی داریم و به زودی نماد اقامه نماز رونمایی و میدانی به نام نماز در سطح شهر قم نامگذاری خواهد شد. 

مدیر ستاد اقامه نماز قم بیان کرد: جشنواره شعر، خاطره و دلنوشته با موضوع نماز را با توجه به حضور گسترده زائران در ایام نوروز برگزار خواهیم کرد. 

خامه یار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا (س) در قم گفت: در پایان این مراسم همزمان با پخش اذان نماز جماعت ظهر و عصر اقامه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مسجد به عنوان پایگاه و نماد مذهب افزود: لازم است بانک اطلاعاتی جامع ای در خصوص تعداد مساجد، ائمه جماعات و هر موضوعی که به مساله نماز در مرتبط است، تدوین شود که در همین رابطه ستاد اقامه نماز اقدامات مناسبی انجام داده است. 

وی بیان کرد: ستاد اقامه نماز وصیتنامه شهدا در موضوع نماز را در قالب کتاب منتشر و دراختیار خانواده های شاهد و علاقه مندان قرار داده است.

خامه یار با اشاره به تدوین اساسنامه فعالیت خیران مسجد ساز در ستاد اقامه نماز گفت: با همکاری اداره مسکن و شهرسازی، شناسایی فضاهایی که با تراکم بالای جمعیت احتیاج به مسجد دارند در دست اقدام است.

وی افزود: کمیته مشترکی با همکاری ستاد اقامه نماز، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه به منظور رسیدگی به وضعیت مساجد و بهبود شرایط آن ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ستاد اقامه نماز در هرجایی که نیاز باشد از بیمارستان تا واحدهای تولیدی برای گسترش فرهنگ اقامه نماز حضور خواهد داشت. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار