کد خبر: ۱۹۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 07 March 2016

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه احیای باغ سیب کرج همچنان ادامه دارد،‌گفت: تاکنون 3 هزار اصله درخت در محوطه باغ سیب کرج کاشته شد.

بهنام محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: شهرستان کرج در گذشته به دلیل بهره‌مندی از باغ‌های گسترده به عنوان شش تنفسی تهران عمل می‌کرد که متاسفانه بخش مهمی از این باغ‌ها از بین رفته است.

وی افزود: یکی از باغ‌های مهم و مشهور کرج، باغ سیب است که در سال‌های گذشته حواشی زیادی درباره نحوه نگهداری آن مطرح بوده و در حال حاضر جزء معدود مناطق باغی کرج به شمار می‌آید که باقی مانده است.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: تلاش‌های خوبی برای حفظ و احیای این مجموعه ارزشمند صورت گرفته و به تازگی نیز از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج حدود 3 هزار اصله درخت در این محوطه کاشته شده است.

محمودی گفت: کاشت این تعداد اصله درخت در باغ سیب کرج نشان دهنده عزم جدی مدیریت شهری و تلاش متولیان برای حفظ، نگهداری صحیح و احیای باغ سیب به شمار می‌آید که اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی متذکر شد: البته نباید به همین میزان اکتفا کنیم و همه مردم و مسئولان استان البرز باید عزم جدی برای احیای فضای باغ‌شهری کرج داشته باشند و این مهم با شعار دادن محقق نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: وظیفه اصلی در حفظ و حراست از باغ‌های کلانشهر کرج که از آلودگی هوا نیز رنج می‌برد، بر عهده خود مردم است و آنها باید از یک سو ناظر بر عملکرد دستگاه‌ها بوده و از سوی دیگر خود نیز بر کاشت درخت پیش‌قدم باشند.

محمودی گفت: به طور قطع بدون همراهی و تعامل و همکاری مردم و مسئولان،‌ نمی‌توان گذشته کرج که باغ‌شهری زیبا و خوش آب و هوا بود را احیا کرد و این مهم عزم ملی را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار