کد خبر: ۱۹۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 06 March 2016
تابناک گیلان: رئیس کمیته امداد امام خمینی رودسر از کمک نقدی و غیرنقدی 40 میلیون تومانی مردم این شهرستان در جشن نیکوکاری خبر داد.

عباس رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: 22 روز پس از پیروزی انقلاب امام راحل با تأسی از آموزه‌های الهی و انسانی پیامبران و امامان معصوم (ع) و در راستای تحقق عدالت اجتماعی در کنار دیگر نهادهای انقلاب اسلامی فرمان تاسیس نهاد کمیته امداد را صادر کرد.

وی رسیدگی و یاری‌رسانی به نیازها و خواسته‌های فوری و بر زمین مانده محروم‌ترین اقشار و طبقات جامعه را از اهداف تاسیس نهاد کمیته امداد امام عنوان کرد و افزود: این نهاد با تعدادی از امدادگران پرتلاش و استفاده از امکانات مادی و معنوی مردم و کمک‌های دولت توانسته در دور افتاده‌ترین نقاط به افراد محروم خدمت‌رسانی کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی رودسر با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار و 200 خانوار مددجوی این شهرستان زیرپوشش کمیته امداد هستند، تصریح کرد: کمیته امداد در ابعاد مختلف معیشتی، درمانی و جهیزیه به نیازمندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی تأمین مسکن، آموزش‌های دینی و فرهنگی، خودکفایی و اشتغال، احیا و ترویج برخی سنت‌های حسنه اسلامی مانند انفاق و زکات را از خدمات مخلصانه کمیته امداد به اقشار آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد.

رضوی با قدردانی از تلاش‌ همکاران خود در کمیته امداد برای ارائه خدمات بهینه به نیازمندان در 11 ماه گذشته، یادآور شد: برنامه‌های کمیته امداد به صورت بلند مدت و کوتاه مدت به مددجویان ارائه می‌شود.

وی اعتماد سازی با ایجاد و توسعه شبکه‌های نیکوکاری، چابک‌سازی واگذاری تدریجی امور به مردم، تعامل با سازمان و نهادهای خیریه و کاهش هزینه‌ها را از برنامه‌های بلند مدت این نهاد اعلام کرد.

این مسئول گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق توانمندی فکری و فرهنگی با برگزاری آموزش‌های طرح فلاح در منازل مددجویان، کلاس‌های آموزشی و فرهنگی و حمایت‌های تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است.

وی توانمندی اجتماعی از طریق توسعه بیمه‌های اجتماعی را مهم دانست و تصریح کرد: به 7 هزار و 200 خانوار بالغ بر 420 میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده که 92 درصد آنها سالمندان هستند.

به گفته رضوی، برای کمک هزینه درمانی به بیماران خاص و سالمند نیازمند نگهداری در منزل و کودکان دارای سوء‌تغذیه تاکنون بالغ بر 242 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی از احداث 56 واحد مسکونی و تعمیرات 101 واحد مسکن مددجویان از محل وام مقاوم‌سازی بنیاد مسکن و کمک‌های کمیته امداد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 240 میلیون تومان خبر داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی رودسر ادامه داد: با توجه به تدوین برنامه پنج ساله کمیته امداد گیلان، امیدواریم تمام مددجویان فاقد مسکن روستایی صاحب مسکن شوند.

وی اهدای جهیزیه به 122 مورد از نوعروسان و دامادها با اعتباری بالغ بر 195 میلیون تومان را از دیگر عملکرد کمیته امداد رودسر در سال جاری ذکر کرد و یادآور شد: تعداد 130 زوج در نوبت دریافت وام هستند.

رضوی با اشاره به اینکه وام کارگشایی به مبلغ 861 میلیون تومان به تعداد 910 نفر پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: برای 540 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد بالغ بر 89 میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

وی درباره برگزاری جشن نیکوکاری در رودسر متذکر شد: در مدت سه روز گذشته بالغ بر 40 میلیون تومان از کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم رودسر جمع‌آوری شده و این کمک‌ها تا پایان سال جاری ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار