رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشف و امحای بیش از ۴ تن لیموی قاچاق وارد شده از مرزی خسروی در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 02 March 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشف و امحای بیش از ۴ تن لیموی قاچاق وارد شده از مرزی خسروی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی در نشست خبری که امروز  چهارشنبه در محل سالن جلسات جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در استان به دلیل شرایط خوب بارندگی و بومی محصولات دچار برخی آفات به ویژه سن زدگی می شود که اساسی ترین آفات غلات است و خسارت زیادی را می تواند داشته باشد.

وی افزود: امسال ۱۵ درصد نسبت به سنوات گذشته افزایش مبارزه با سن زدگی محصولات را داشته ایم که اولین ریزش سن زدگی در اسفند امسال صورت گرفته است.

 شهبازی یادآور شد: ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی نیازمند مبارزه با آفات است که در این راستا نکات لازم به فرمانداری و بخشداری های استان ابلاغ شده است.

وی گفت: ۵ درصد از سمومی که در کشور استفاده می شود در دسته بندی سموم پر خطر قرار دارد و عمدتا به صورت مستقیم روی گیاه اسپری نمی شود واکنون ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش سطح مبارزه با آفات در کشور در دستور کار قرار گرفته که استان نیز با توجه به استانداردهای لازم و رعایت بهداشت و سلامت بیشتر بر اساس روش های بیولوژیکی عمل خواهد کرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با وجود مبارزه شیمیایی با آفات محصولات کشاورزی در استان از حداقل سموم با کمترین میزان در مصرف استفاده شده است.

وی گفت: متوسط ۷۰۰ گرم استفاده از سم در سطح کشور برای محصولات کشاورزی است و خوشبختانه در استان این میزان ۴۰۰ گرم است و دیدگاه ما حرکت به سمت مبارزه بیولوژیکی و عدم استفاده از سم و محصولات شیمیایی است تا کالایی سالم و ارگانیک تولید کرده و بتوانیم برند ارگانیک در کشور را کسب کنیم.

 شهبازی در ادامه بیان داشت: امسال در سطح ۱۷ هزار هکتار عملیات مبارزه با آفات را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا از تخصص ۱۷۰ کارشناس گیاهان پزشکی استفاده شده تا بتوانیم محصولات سالم تولید کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: امسال در سطح ۲۵ هزار هکتار با علف های هرز مبارزه شده است و این در حالی است که پیش بینی ها به ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.

شهبازی تصریح کرد: طی امسال بیش از ۴ تن لیموترش قاچاق وارده شده از مرز خسروی در استان کشف و معدوم شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  اظهار داشت: همچنین ۶ مرز صادراتی با کشورهای همسایه از جمله، عراق، اقلیم کردستان و... داریم که محصولات از مرکز پست های قرنطینه و با مجوز کار صادرات را به ویژه در مرز خسروی و پرویزخان انجام می دهند که به دلیل صادرات فراوان کمیته های تخصصی مستقر شده و به نظارت می پردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار