هم‌زمان با سراسر کشور بزرگ‌ترین آزمون حفظ قرآن‌کریم با حضور 6 هزار و 600 نفر از علاقمندان کلام وحی الهی در استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 01 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون حفظ قرآن‌کریم در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در توسعه مبانی حفظ قرآن‌کریم تلاش می‌کنیم تا این امر به صورت گسترده و در بین آحاد مردم عینیت پیدا کند.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی قرآن را محور و معیار حرمت آحاد جامعه به ویژه انسان‌های بصیر و آگاه توصیف کرد و گفت: تا زمانی که به قرآن چنگ نزده‌ایم و با مفاهیم و معارف آن آشنا نشدیم همچنان مشکلات، گرفتاری‌ها و دغدغه‌های ما بیشتر است.

وی با بیان اینکه در جامعه باید حفظ، تلاوت، تدبر و قرائت روزانه قرآن جای خود را پیدا کند و این حرکت به شکل فراگیر به انجام برسد، افزود: یکی از رویکردهای اصلی اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر تاکید بر توجه و توسعه حفظ و آموزش‌های قرآن‌کریم بود که نتایج خوبی را نیز به همراه داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به برگزاری آزمون چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در اردبیل در مسجد قائم آل‌محمد (عج)، در نیر حسینیه صمد، در نمین مسجد جامع، در مشگین‌شهر مدرسه دخترانه ولی‌عصر (عج) و زندان مشگین‌شهر، در گرمی مؤسسه قرآنی دارالسلام و پارس‌آباد و خلخال نیز در مؤسسات و امامزاده مشهور این شهرها برگزار می‌شود.

قیامی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری بزرگ‌ترین آزمون حفظ قرآن که با مشارکت بیش از 6 هزار و 600 نفر در استان اردبیل برگزار می‌شود، منتخبان به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار