کد خبر: ۱۹۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 29 February 2016
کیامرث حاجی زاده رییس هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز دوشنبه به مناسبت برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بیماران خاص و پیوند اعضا در رشته های دیابت و تالاسمی در سالن جلسات این هیئت در ورزشگاه تختی برگزار شد، در خصوص هدف از برگزاری این دوره از مسابقات اظهار داشت: رسالت اصلی مان در بحث توسعه ی ورزش همگانی، ایجاد نشاط و بالا بردن امید به زندگی در بین بیماران خاص است، لذا این دوره از مسابقات با هدف افزایش سطح نشاط و امید و همچنین رویکرد به ورزش قهرمانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده توسط اعضا و دبیر و رییس هیئت، در حال حاضر حدود 300 نفر از40 هزار نفر جامعه ی هدف ما، در مراکز استان و شهرستان ها در حال فعالیت در رشته های متفاوت از گروه های سنی مختلف بیماران خاص در حال فعالیت و به تناوب آن حدود 30 نفر آنان در مسابقات حرفه ای در سطح قهرمانی استان و حدود 25 نفر در قهرمانی کشوری فعال هستند.

حاجی زاده تصریح کرد: هیئت بیماری های خاص و پیوند اعضای استان از ابتدای سال جاری فعالیت خود را مجددا از ابتدا آغاز کرده زیرا پس از ادغام دو فدراسیون بیماران خاص و ناشنوایان در دولت گذشته، علاوه بر نزول جایگاه فدراسیون، هیئت ها در استان ها تعطیل شد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان نیز نه تنها هیئت های شهرستان وجود نداشت، بلکه هیئت استان نیز با خرید مکان و تجهیزات دوباره، فعالیت ها را از صفر شروع کرد.

رییس هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان بیان کرد: در حال حاضر 10 هیئت در سطح شهرستان ها راه اندازی شده و مشغول فعالیت های ورزشی هستند.

او با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری بیماران خاص به میزبانی خوزستان گفت: برای نخستین بار هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان میزبانی مسابقات کشوری را در چهار رشته ی دارت، شطرنج و تنیس روی میز (برای بیماران دیابتی ) و تیراندازی (برای گروه تالاسمی) بر عهده دارد.

حاجی زاده یادآور شد: هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان جزو هیئت های برتر کشور است و تنها هیئتی ست که با وجود همه ی مشکلات و تحریم ها، به کمک مسئولین استان، توانسته میزبان مسابقات کشوری باشد.

او خاطرنشان کرد: کار کردن در هیئت بیماران خاص ویژگی های خاص خود را می طلبد و یاری رساندن به قشر آسیب پذیری که جزو مخلوقان خوب باری تعالی هستند، علاوه بر اجر اخروی بالا، بازخوردی هم در زندگی افرادی که در این گونه فعلیت های خداپسندانه شرکت می کنند دارد.

رییس هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان با تاکید بر اهمیت تشویق افراد درگیر بیماری های خاص به ورزش ابراز داشت: وظیفه ی ما این است که کاری کنیم که در میان این بیماران امید به زندگی بالا برود و شور و نشاط ایجاد شود.

جمال فتاحی مسئول فنی مسابقات و دبیر برگزاری این دوره از مسابقات ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان در خصوص زمان و محل برگزاری این مسابقات بیان کرد: این دوره از مسابقات در دو رده ی سنی بالای 25 سال و زیر 25 سال و ویژه آقایان در چهار رشته ی دارت، تنیس روی میزِ تیراندازی و شطرنج از 11 تا 13 اسفندماه جاری در اهواز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسابقات در رشته ی تیراندازی و دارت در ورزشگاه قدس، در رشته ی تنیس در ورزشگاه تختی و در رشته ی شطرنج در خانه ی شطرنج کیانپارس برگزار خواهد شد.

مسئول فنی مسابقات ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان عنوان کرد: در این دوره از مسابقات 70 ورزشکار و 30 نفر کادر اجرایی شرکت دارند و به نفرات برتر مدال و حکم مسایقات و جایزه ی نقدی، به تیم های برتر کاپ قهرمانی داده و از استان برتر در مدال تقدیر خواهد شد.

مسابقات کشوری ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضا 11 تا 13 اسفند ماه با حضور 16 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمجال بختیاری، کردستان، خراسان شمالی، فارس، قم، گلستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و خوزستان برگزار خواهد شد.

اختتامیه این دوره از مسابقات روز چهارشنبه 13 اسفندماه ساعت 18 در سالن همایش های اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار