مدیر جهاد كشاورزی قائم شهر
مدیرجهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: 754 هزار گلدان گل آپارتمانی در قائم‌شهر تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۸۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 28 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، فرزین فرهادی گفت: بیش از یک میلیون و 400 صد هزار شاخه، بوته و گل شاخه بریده و نشایی در شهرستان قائم شهر تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

وی از کشت توت فرنگی در 150 هکتار، معرفی 160 کارگر باغداری و زراعی متقاضی به بیمه تامین اجتماعی، ذخیره سازی 80 هزار تن مرکبات، تولید 3000 تن قارچ، کشت گلخانه ای در 100 هزار متر مربع و تولید 745 هزار گلدان گل آپارتمانی و درختچه زینتی در شهرستان قائم شهر خبر داد.

فرهادی با بیان اینکه 8 کارشناس ناظر شبکه مراقبت و پیش آگاهی در این شهرستان بکارگیری شد، افزود: مگس میوه از طریق تله های فرمونی و سراتراپ در9هزار و 110 هکتار از باغات این شهرستان ردیابی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: 12سورتینگ متخلف به علت رنگ افزایی غیر اصولی مرکبات در این شهرستان پلمپ شد.

وی به مبارزه شیمیایی با علف های هرز در 390 هکتار از مزارع گندم و جو، مبارزه با راب و حلزون در 90 هکتار از مزارع کشت گندم، مبارزه با راب و حلزون و برگخوار در 310 هکتار از مزارع کشت کلزا، نصب 1000 عدد کارت زرد چسبنده و نصب 240 تله فرمونی و سراتراپ اشاره کرد و ادامه داد: مبارزه بیولوژیک با آفات مرکبات در 42 هکتار، کنترل آفات و بیماری های مرکبات در13هزار هکتار، مبارزه با آفات و بیماری های درختان سیاه ریشه در 550 هکتار، برگزاری دو دوره کلاس برای فروشندگان سموم نباتی و دوره آموزشی یک روزه سامانه مانیتورینگ فروشندگان سموم را می توان از اقدامات بخش حفظ نباتات این شهرستان بیان کرد.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان قائم شهر از ایجاد مزرعه نمایشی اسفناج رقم پهن برگ ورامین به مساحت 3 هزار مترمربع، ایجاد مزرعه نمایشی کاهو رقم وارش به مساحت 4 هزار مترمربع و ایجاد مزرعه نمایشی مخلوط سیر و کاهو به مساحت 3 هزار متر مربع خبر داد و گفت: کشت کلزا با سه رقم هایولا 401، هایولا 308 و هایولا 4815 در یک هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان انجام شد.
گفتنی است به 74 بهره بردار بخش کشاورزی این شهرستان مجوز مشاغل خانگی داده شد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار