جمعه هفتم اسفند روز موعود و سرنوشت فرا رسید و رای گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شوای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد و اینک نوبت تک تک ما ایرانیان است که با رای خود سنگ بنای آبادی و آینده درخشان چهار سال بعد کشور را بگذاریم.
کد خبر: ۱۸۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 26 February 2016

جمعه هفتم اسفند روز موعود و سرنوشت فرا رسید و رای گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شوای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد و اینک نوبت تک تک ما ایرانیان است که با رای خود سنگ بنای آبادی و آینده درخشان چهار سال بعد کشور را بگذاریم.

به گزارش تابناک ایلام؛با وجود گذشت نزدیک سه ساعت از آغاز انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، بر عکس همه روزهای تعطیل دیگر که سکوت خاصی شهر را فرا می گرفت اکنون تب و تاب و حال و هوای خاص شهر ایلام را با برگزاری انتخابات دلپذیرتر کرده است.
شورق و اشتیاق در میان تک تک مردمی که می خواهند تکلیف دینی خود و وظیفه شرعی شان را در قبال آینده ملی عملی کنند، موج می زند، آنهایی که می خواهند حضور مقتدرانه خویش را به رخ دشمنان نظام بکشند و به همه اعلام کنند ایستاده اند بر سر آرمان ها و ارزش های انقلاب خویش.
امروز همه می آیند تا در پای صندوق های رای بیعت دوباره ایی با رهبری ببندند و لبیک دیگری به فرمان مقام معظم رهبری بگویند.
امروز زنان و مردان شیر دل این دیار پا به پای همه ملت ایران می آیند تا سر دهند شعار آزادی و آبادی کشور را، شناسنامه و کارت ملی در دست به نشان هویت ایرانی، تا عزت و سر افرازی کشور را رقم بزنند.
پیرمرد و پیرزن 85 ساله ایلامی نخستین کسانی بودند که با شور و اشتیاق برای سهیم شدن در تعیین سرنوشت خویش وارد شعبه اخذ رای مستقر در اداره کل محیط زیست استان ایلام شدند شناسنامه در دست، رای دادند و با نشان دادن انگشتان سبابه مهر خورده، عشق به وطن را در دل همه زنده کردند و رفتند.
یکی از شهروندان ایلامی پس از حضور در شعبه اخذ رای می گوید: امروز اولین کاری که انجام دادم حتی قبل از خوردن صبحانه، مشارکت در تعیین سرنوشتم و رای دادن بود زیرا آن را وظیفه ای خطیر بر دوش خود احساس می کردم که باید زودتر به آن عمل می کردم.
سعید رمضانی اظهار کرد: از مردم و همشهریانم تقاضا می کنم با سرعت بیشتری به پای صندوق های رای بیایند و دین خود را نسبت به امام، شهدا و انقلاب و رهبر معظم انقلاب ادا کنند.
وی توضیح داد: امروز هر چه از عزت و آزادی، اقتدار و سربلندی در کشور داریم مرهون امام و شهدا است و ما باید برای اعتلای این انقلاب در جهان رای دهیم تا دشمنان بدانند که همچون همیشه مدافع و عاشق انقلاب هستیم.
شهروند دیگری با نشان دادن انگشت سبابه رنگ خورده اش گفت: شور و نشاط و حال و هوای مردم برای حضور در پای صندوق های رای از همین ساعات اولیه صبح پیداست و همه مشتاقانه می خواهند در این جشن ملی و بزرگ سهیم باشند.
مهرداد صفری یادآور شد: امروز همه جهان چشم های خود را به انتخابات و مردم ایران دوخته اند که چگونه مهری بر اقتدار و عزت کشورشان را با مهر زدن بر شناسنامه شان گره می زنند.
شهروند دیگری اظهار کرد: در همه کشورهای اطراف ایران نا امنی و کشتار و هرج و مرج بیداد می کند ولی به یمن حضور و حمایت، همبستگی و وحدت ملت در ایران امنیت حرف اول را می زند.
امیر بابایی از شور و شعف مردم شهرش که مشتاقانه برای شرکت در انتخابات در شعب اخذ رای حضور یافته اند خوشحال است و معتقد است: امروز روز حماسه همدلی و همراهی با ارزش های نظام و تک تک آرای ما تیری زهر آگین بر قلب دشمنان انقلاب است.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: ادای تکلیف و وظیفه دینی قدمی محکم برای آبادانی و عمران فردای عزیز است و مردم ایلام همیشه حماسه حضور را به بهترین شکل نشان داده اند.
روشنک دهبالایی با اشاره به اهمیت انتخابات در ایران اسلامی افزود: رای دادن و حضور در پای صندوق های رای موجب یاس و سرخوردگی دشمنان نظام و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در جهان می شود.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 434 هزار و 637 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی است.
38 نامزد تایید صلاحیت شده شامل 31 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان و هفت نفر در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره برای کسب سه کرسی نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و 2 نامزد نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار