مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد:
یکی از برنامه‌های شهرداری قم توسعه سامانه اتوبوس تندرو در قم است و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در 10 مسیر اصلی باید این سامانه راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۸۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 24 February 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سعید امراللهی با اشاره به فعالیت خطوط اتوبوس تندرو (BRT) در قم گفت: سامانه اتوبوس تندرو یک سیستم حمل و نقل سریع با انعطاف بالاست که همه زوایای آن به صورت یکسان ترکیب شده است.

وی بیان کرد: سیستمی که برای حمل و نقل سریع ترتیب داده می‌شود سامانه اتوبوس تندرو است که مهمترین ویژگی آن به صورت جدا شده از مسیر عادی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم بیان کرد: این سامانه در وضعیت ایده‌آل امکانات دیگری از جمله استفاده از کارت اعتباری در پرداخت کرایه به جای بلیط، ساخت ایستگاه‌های ویژه و اتوبوس‌های هماهنگ را دارد.

امراللهی افزود: سامانه اتوبوس تندرو هم انعطاف‌پذیری دارد و هم سرعت و اطمینان مترو را داراست و از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است.

وی گفت: در شهر قم به دلیل تفکر خاص در استفاده از معابر و سهم هر یک از وسائل نقلیه و عدم وجود بستر مناسب و اعتبارات تخصصی، انجام مسیرهای سامانه تندرو با حداقل‌ها محقق شده که البته در بحث ایجاد مسیرهای مذکور با توجه به امکانات موجود اقداماتی شده که برای شروع ایجاد سامانه تندرو می‌تواند گام خوبی باشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به مسیرهای BRT در قم گفت: همین اندک مسیرهای ایجاد شده در سرعت حمل و نقل جابه‌جایی مسافران تاثیرگذار بوده که لازم است به مرور نسبت به توسعه و تکمیل آن اقدام شود.

امراللهی گفت: پنج کیلومتر از مسیر شهری زیرپوشش مسیر اتوبوس تندرو قرار دارد که متاسفانه با مشکلات زیرساختی که وجود دارد نتوانسته‌ایم آن را گسترش دهیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری توسعه سامانه اتوبوس تندرو در قم است و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در 10 مسیر اصلی باید این سامانه راه‌اندازی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار