کاندیدای مجمع اصلاح طلبان استان از حوزه انتخابیه همدان گفت: به هاشمی به عنوان فردی که از ابتدای انقلاب برای نظام زحمت کشیده، احترام می‎گذاریم، اما معتقدیم او نیز از دایره نقد خارج نیست.
کد خبر: ۱۸۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 25 February 2016

کاندیدای مجمع اصلاح طلبان استان از حوزه انتخابیه همدان گفت: به هاشمی به عنوان فردی که از ابتدای انقلاب برای نظام زحمت کشیده، احترام می‎گذاریم، اما معتقدیم او نیز از دایره نقد خارج نیست.

به گزارش فارس، هوشنگ وفایی در جمع خبرنگاران دلیل اصلی حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی را مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند دانست و اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه افراد جامعه باید در انتخابات شرکت کنند و نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات، انتخابی عقلانی و منطقی انجام می‎شود، بیان کرد: به عنوان یک کاندیدا همواره از مردم خواسته‎ام به کسانی رای بدهند که به گرفتاری و مشکلات مردم توجه داشته باشند و قشر محروم و ضعیف جامعه را درک کنند.

کاندیدای مجمع اصلاح‎طلبان استان همدان با تاکید بر اینکه جامعه و کشور هیچ مشکلی به جز حوزه اقتصادی ندارد، خاطر نشان کرد: درآمدزایی، رفاه و ثروت بین جامعه به خوبی توزیع نشده است و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی شامل ازدواج، اعتیاد، اشتغال با رونق اقتصادی انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه با رونق اقتصادی شکنندگی جامعه برطرف می‎شود، گفت: رشد متوازن جامعه وابسته به توسعه پایدار است.

وفایی با اشاره به اینکه پیشرفت‎های خوبی در زمینه‎های مختلف حاصل شده است، افزود: در برخی از امور نیز پسرفت‎هایی داشته‎ایم اما امید است شرایط انتخابات به گونه‎ای رقم بخورد که مسیر پیشرفت بیشتری فراهم شود.

کاندیدای مجمع اصلاح‎‌طلبان اضافه کرد: هر کسی که پاشنه کشیده برای توسعه و پیشرفت کشور حرکت و تلاش می‎کند باید از ظرفیتش استفاده شود و تفکر جناحی ملاک نیست.

وی با بیان اینکه شایسته‎سالاری و کار مفید زمینه توسعه را فراهم می‎کند، اظهار کرد: کشور تنبلی شده‎ایم، باید مانند کشورهای پیشرفته دنیا تمرکز بیشتری روی کار داشته باشیم.

وفایی با بیان اینکه نماینده مجلس حق دخالت در امور مدیران اجرایی را ندارد، خاطر نشان کرد: نماینده مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون و تسهیل شرایط برای انجام امور اجرایی را دارد تا منشأ خدمت باشد.

کاندیدای دهمین مجلس شورای اسلامی یکی از ظرفیت‎های اقتصادی استان همدان را کشاورزی دانست و گفت: بخش کشاورزی در کشور و استان همدان مدرن نیست و باید با مصرف کمترین میزان آب بیشترین بازدهی را داشته باشد.

وفایی افزود: برای اینکه شرایط اقتصادی کشور اصلاح شود باید صنایع مرتبط با کشاورزی رونق بگیرد چراکه بیشترین تمرکز بر حوزه کشاورزی و این بخش است.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت‎های رشد و توسعه قابل توجهی دارد، خاطر نشان کرد: صنعت فرش مهمترین صنعتی است که می‎تواند جای صادرات نفت را بگیرد زیرا این صنعت اشتغالزایی فراوانی را به همراه دارد.

کاندیدای مجمع اصلاح‎طلبان استان همدان با بیان اینکه صنایع دستی با واردات کالا فلج شده است، گفت: همدان پتانسیل فوق‎العاده‎ای در زمینه گردشگری بین‎المللی دارد و در این زمینه برخی از زیرساخت‌ها فراهم است، باید اکوتوریسم و ژئوتوریسم در همدان فعال شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بخش خصوصی بیان کرد: در صورتی که بخش خصوصی فعال شود میزان تمایل فارغ‎التحصیلان برای استخدام در سیستم دولتی کاهش می‎یابد.

وفایی افزود: در برنامه‎های توسعه کشور و چشم‌انداز 20 ساله و اصل 44 قانون اساسی به موضوع خصوصی‎سازی توجه ویژه‎ای شده؛ اما به خوبی اجرایی نشده است.

کاندیدای مجمع اصلاح‎طلبان استان همدان با بیان اینکه با برداشت بی‎رویه آب استان همدان دچار مشکل کم‎آبی شده است، گفت: بحران آب با مدیریت مصرف قابل حل است و به نتیجه می‎رسد اما باید تقاضا برای مصرف آب کاهش داده شود.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با آن، مدیریت مصرف آب باید لحاظ شود و در این راستا باید کشت محصولات کم آب‎بر با درآمدزایی بالاتر به کشاورزان پیشنهاد شود.

وفایی بروز فروچاله‎ها را ناشی از برداشت بی‎رویه از منابع آب دانست و اظهار کرد: با وجودی که سیستم آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است اما توسعه سطح زیر کشت مانع اثربخشی مناسب این اقدام شده است.

کاندیدای مجمع اصلاح‎طلبان استان همدان بیان کرد: تولید غذا باید هدفمند باشد و صنایع مرتبط با کشاورزی ایجاد شود تا نهایت بهره‎وری از محصولات کشاورزی به عمل آید.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی خاطر نشان کرد: با فرآوری ذخایر معدنی می‎توان رونق اقتصادی را در همدان ایجاد کرد چراکه همدان ظرفیت استخراج از مواد معدنی مختلفی را دارد.

وفایی با اشاره به اینکه تندروی آسیب‎زا است، گفت: با وجود گرایش اصلاح‎طلبی با تندروی به شدت مخالفم.

کاندیدای مجمع اصلاح‎طلبان همدان در خصوص دو لیست ارائه شده از سوی اصلاح‌‎طلبان استان در خصوص حوزه انتخابیه همدان و فامنین بیان کرد: در این خصوص اعضای حزب اصلاح طلبان استان باید پاسخگو باشند و اگر اصلاح‎طلبان استان به نتیجه واحدی برای حمایت از یک اصلاح‎طلب واقعی برسند و بنده قانع شوم به نفع آن فرد کنار می‎روم.

وی درباره شفاف‎سازی هزینه تبلیغات انتخاباتی نیز اظهار کرد: بنده یک ستاد در سطح شهر همدان دارم و با رصد نحوه و شکل تبلیغات کاندیداها می‌توان به میزان هزینه کردن آنان رسید.

وفایی در خصوص حمایت اصلاح‎طلبان بیان کرد: هزینه‎های انتخاباتی و دیگر امور را به صورت مستقل و شخصا متقبل شده‎ام و اصلاح‎طلبان هیچگونه حمایت مالی از بنده نداشته‎اند.

کاندیدای مجمع اصلاح‌طلبان استان همدان در خصوص مباحثی که در خصوص رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می‎شود، خاطر نشان کرد: همه ما به هاشمی به عنوان فردی که از ابتدای انقلاب برای نظام زحمت کشیده، احترام می‎گذاریم، اما معتقدیم آقای هاشمی نیز از دایره نقد خارج نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار