با شروع سال جدید مردم با خانه‌تکانی به استقبال سال نو می‌روند، از خریدهای کوچک و بزرگ وسایل منزل گرفته تا تعمیر لوازم برقی؛ برخی‌ها که لوازم‌ خانگی را به امید بازگشت به چرخه در دست تعمیرکاران این حرفه می‌ سپارند بعد از چند روز ناامیدی ترجیح می‌دهند کالای جدید را جایگزین قبلی کنند.
کد خبر: ۱۸۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 21 February 2016

با شروع سال جدید مردم با خانه‌تکانی به استقبال سال نو می‌روند، از خریدهای کوچک و بزرگ وسایل منزل گرفته تا تعمیر لوازم برقی؛ برخی‌ها که لوازم‌ خانگی را به امید بازگشت به چرخه در دست تعمیرکاران این حرفه می‌ سپارند بعد از چند روز ناامیدی ترجیح می‌دهند کالای جدید را جایگزین قبلی کنند.

به گززارش تابناک همدان؛ این روزها خانه‌ی بسیاری از افراد پرشده است از لوازم برقی که دیگر کار نمی‌کند. از جاروبرقی، یخچال و ماشین لباسشویی گرفته تا سشوار، خردکن، بخارپز، آبمیوه گیر و... که هرکدام چندین بار به تعمیرکاران سپرده‌شده، اما متأسفانه دوام لوازم‌خانگی تعمیر شده کمتر از یک هفته طول نکشیده است.

بسیاری از افراد از تعمیر لوازم برقی خود منصرف می‌شوند و به‌جای هزینه اضافی ترجیح می‌دهند کالای نو خریداری کنند که این دلیل موجه برای این جایگزینی نیست.

گویا برخی تعمیرکاران کارشان را خوب بلد نیستند و بعد از سپردن لوازم‌خانگی به این فروشگاه‌ها بعد از چند روز همان آش است و کاسه. برخی تعمیرکاران پا را تا آنجا گذاشته‌اند که تنها راه درست شدن وسیله‌ای را تعویض موتور می‌دانند، درحالی‌که شاید مشکل اتصال یک سیم باشد.

حال این سؤال اینجاست که دلیل درست تعمیر نشدن لوازم برقی توسط تعمیرکاران چیست؟

نبود مهارت یا میل به دریافت هزینه مجدد تعمیر؟!

اگر کسی به‌ قصد درست شدن وسایل برقی به یکی از تعمیرکنندگان مراجعه کند علاوه بر مشکلات قبلی، مشکلات جدیدی نیز در وسیله موردنظر ایجاد می‌شود، که به‌هیچ‌ عنوان درست‌شدنی نیست و تنها راهکارش خرید لوازم جدید است.

رضا کیانی یکی از شهروندان همدانی است، وی که در حال خرید اتو بود در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: براثر اتصال یکی از سیم‌های اتو به تعمیرکاری مراجعه کردم و با دادن هزینه یک ‌چهارم قیمت اتو انتظار داشتم تا این وسیله درست ‌شده باشد، اما متأسفانه بعد از چند روز خراب شد، به تعمیرکار دیگری مراجعه کردم اما او نیز نتوانست کارش را درست انجام دهد زیرا بعد از تعمیر چراغ آن خاموش شده و اتو فقط برای یک روز دوام داشت.

وی گفت: ناامیدانه تصمیم گرفتم به‌جای هزینه‌های تعمیر، جنس خارجی و نو خریداری کنم که دوام بیشتری دارد.

این شهروند ادامه داد: چندی پیش نیز برای تعمیر جاروبرقی سه بار به تعمیرگاه‌های مختلف مراجعه کردم که هرکدام فقط با هزینه اضافی مشکلی جدید به این وسیله برقی وارد کردند.

وی ادامه داد: درحالی‌که موتور نصب‌شده در جاروبرقی نو بود، برای خلاصی از این موضوع مجبور شدم تا موتور آن را تغییر دهم تا کار کند.

نیاز به تعمیرگاه لوازم‌خانگی در هر محله‌ای احساس می‌شود، اما متأسفانه علاوه بر مشکلات قبلی، کمبود تعمیرگاه‌ها نیز وجود دارد.

نکته قابل‌ توجه این است که آیا نظارتی بر تعمیرگاه‌ها صورت می‌گیرد؟

چند درصد تعمیرگاه مجاز هستند؟

و اینکه آیا خرید وسایل جدید به دلیل نبود تعمیرگاه مجاز کار درستی است؟

شهروندان از مسئولان انتظار رسیدگی به این وضع ناامید کننده رادارند، زیرا بسیاری از مردم همدان که اقتصاد مناسبی ندارند و هرروز از وضع نابسامان اقتصادی رنج می‌کشند، خرید وسایل نو در توانشان نیست.

از سوی دیگر این معقولانه نیست که اگر وسیله‌ای به دلیل چند مشکل کوچک از کار افتاد، آن را دور بیندازیم.

به نظر می ‌رسد این مسئله با نظارت و جریمه‌های نقدی متخلفان حل شود، اما به دلیل کمبود نظارت‌ ها از سوی اصناف این مشکل نه تنها حل‌نشده بلکه به هرج ‌ومرج نیز کشیده شده است.

این اداره در بسیاری از حوزه‌های خود عملکرد ضعیفی داشته است. نابسامانی‌ها در خصوص نبود کیفیت نان و گران‌فروشی، ازاین‌دست گلایه‌هایی است که مردم هرروز درگیر آن هستند.

شاید اگر بازدیدها و جریمه‌های نقدی در جهت برخورد با متخلفان افزایش پیدا کند، تا حدودی بشود این مشکل را حل کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار