کد خبر: ۱۸۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 20 February 2016

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت به دنبال حمایت از جمعیت عشایری کشور است، گفت: اگر عشایر در هر جامعه‌ای آسیب دیده و از بین برود، کل آن جامعه آسیب می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کارگاه آموزشی چگونگی انتخاب تسهیل‌گر و تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایر کشور ظهر امروز به میزبانی استان البرز برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی فروغ‌السادات بنی‌هاشم طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اقشار مهم در هر جامعه‌ای، جمعیت عشایری آن جامعه است و ما باید نگاه خود را به عشایر به عنوان سرمایه‌های اصیل و ملی تغییر دهیم.

وی افزود: اگر عشایر در هر جامعه‌ای آسیب دیده و از بین برود، کل آن جامعه آسیب می‌بیند و باید برای حفظ جمعیت عشایری کشور تلاش کرده و برنامه داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر عشایر و به ویژه زنان عشایر کشور نیازمند حمایت هستند و اگر در این راه اقدام نکنیم، با آسیب‌های جدی روبه‌رو می‌شویم.

بنی‌هاشم گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر جمعیت عشایری ایران به شدت کاهش یافته و این امر زنگ خطری جدی برای کشور است.

وی افزود: برای حمایت از عشایر و به ویژه زنان عشایر دولت برنامه‌های خوبی دارد و همه باید دست به دست هم دهیم تا این برنامه‌ها اجرایی شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: یکی از راهکارها، بحث راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد برای زنان عشایر است که با تکمیل این برنامه، بخشی از مشکلات جامعه عشایری کشور برطرف می‌شود.

بنی‌هاشم گفت: ما باید زمینه‌هایی را فراهم کنیم که زنان و دختران عشایر انگیزه‌ای برای جدا شدن از عشیره خود نداشته و در همین جوامع بمانند و اگر به این مهم دست پیدا کنیم، بخش زیادی از سرمایه‌های ملی کشور که همان عشایر هستند را حفظ خواهیم کرد.

وی با اشاره به رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: راه‌اندازی صندوق فوق نقش مهمی در تقویت اقتصاد مقاومتی دارد و می‌توانیم مردم جامعه عشایری را توانمند کرده و آنها در راستای اشتغال‌زایی و دست‌یابی به اقتصاد پایدار حمایت کنیم.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در پایان تاکید کرد: دولت به دنبال حمایت از زنان عشایر و حمایت از جمعیت عشایری کشور است و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم در آینده ثمره این تلاش‌ها را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار