کد خبر: ۱۸۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 20 February 2016


مسئول امور بانوان سازمان امور عشایر وزارت جهاد کشاورزی گفت: صندوق کارآفرینی امید در 10 استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، لیلا بلالی ظهر امروز در کارگاه آموزشی چگونگی انتخاب تسهیل تسهیل‌گر و تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایر که در مرکز آموزشی امام خمینی (ره) واقع در کرج برگزار شد، اظهار داشت: توجه به رفع مشکلات زنان عشایر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اساسی مسیر رفع مشکلات عشایر را به درستی طی کرده و با تحول در این حوزه جمعیت عشایر در کشور را مجدد به رونق و توسعه برسانیم.

مسئول امور بانوان سازمان امور عشایر وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های کارآفرینی امید می‌توانیم در توسعه اشتغال و اقتصاد خانواده‌های عشایر اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی تأکید کرد: در این راستا در نظر داریم صندوق‌های کارآفرینی را در 10 استان کشور راه اندازی کنیم.

به گفته این مسئول همچنین زمینه تشکیل 269 صندوق جدید در 29 استان کشور نیز فراهم شده است.

بلالی افزود: در این راستا و با تمهیدات اندیشیده شده 440 صندوق اعتباری خرد زنان عشایر در کشور تشکیل می‌شود که گامی مهم در جهت توسعه خدمات به عشایر در کشور است.

در ادامه این کارگاه آموزشی مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام‌های بهره‌برداری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید جمعیت عشایر کشور را با توسعه همراه کنیم،‌ اظهار کرد: جوامع روستایی با جامعه عشایر تفاوت‌هایی دارد که باید در حفظ جامعه عشایر اقدامات لازم صورت گیرد.

محمد کریمی بیان داشت: عشایر بیش از 20 درصد پروتیین و 35 درصد صنایع دستی کشور را تامین می‌کنند و 59 درصد از قلمرو زیستی کشور نیز در اختیار عشایر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار