با آغاز وزش تندبادهایی در شهرهای مختلف استان بر سرعت این تندبادها افزوده می‌شَود به طوری که عصر امروز و فردا سرعت وزش باد به 90 کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید.
کد خبر: ۱۸۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 20 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل، سامانه جوی متفاوتی در استان اردبیل حاکم شده به طوری که در شمال استان اردبیل بارش و کاهش دما در مرکز استان وزش باد و در جنوب استان نیز پدیده غالب هوای ابری و نیمه ابری است که طی امروز و فردا این سامانه تداوم پیدا می‌کند.

تا روز سه‌شنبه دمای هوا در استان اردبیل همراه با برخی بارش‌های پراکنده و همچنین در مناطق سردسیر همراه با بارش برف همراه خواهد که البته این بارش‌ها چندان نیز محسوس نخواهد بود.

اما در نیمه دوم این هفته از روز سه‌شنبه تا پنچ‌شنبه از سرعت وزش باد کاسته شده و بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق اتفاق می‌افتد به طوری که طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش دمای هوا نیز اتفاق می‌افتد.

در روز جمعه همزمان با هفت اسفند روز برگزاری انتخابات پدیده خاص جوی در استان رخ نخواهد داد و وضعیت جوی پایدار بوده و دمای هوا افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش بارش‌ها در مناطق جنوبی استان اردبیل به حدی بوده که میزان بارندگی ‌در بهمن ماه در جنوبی‌ترین شهر استان به حدود 32 میلی‌متر رسیده که بیشترین بارندگی نیز 30 بهمن ماه با 20 میلی‌متر اتفاق افتاد.

حداقل دمای مطلق این شهر در بهمن امسال به 18.5 درجه سانتی‌گراد رسید که روند افزایش دما را شاهد بودیم به طوری که میزان بارندگی‌ها در دو ماه اخیر در خلخال تا 50 درصد کاهش یافته است.

با وزش تندبادهایی که شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، نیر، نمین و سرعین را فراگرفت مشکلاتی را در تردد روزانه مردم به ویژه پاره شدن بنرها و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها به وجود آورد به طوری که در چند نقطه نصب این بنرها با چارچوب‌های سیار و داربست‌ها موجبات صدمه زدن به خودروهای پارک شده در خیابان‌ها را به وجود آورد به طوری که به دنبال شدت وزش باد از دیشب تا به حال حدود 6 خودرو در شهر اردبیل آسیب کلی و جزئی دیدند.

به رغم تلاش شهرداری برای نصب سازه‌های موقت تبلیغات کاندیداها وزش تندبادهای شدید در برخی از مناطق این سازه‌ها را دچار مشکل کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار