نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی فضا و ظرفیت لازم برای احداث مگاپروژه‌ها در استان اردبیل مهیا نیست و این حرکت‌ها شعاری بیش به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۸۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 17 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور شامگاه سه‌شنبه در جمع جامعه مهندسان در اردبیل اظهار کرد: در توزیع اعتبارات در سال‌های گذشته استان اردبیل مورد بی‌مهری قرار گرفته به طوری که همچنان دغدغه معاش، اشتغال و مسکن در مردم این خطه به دلیل عدم توسعه‌یافتگی قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه با توزیع نامناسب اعتبارات همچنان حسرت راه‌آهن، احداث جاده‌های مناسب، تکمیل سدها، بهره‌مندی از منابع آب شرب مناسب و ... همچنان در دل‌ها باقی‌‌مانده است، گفت: رفتار عادلانه در توزیع اعتبارات از سوی دولت‌مردان مورد حمایت و انتظار است.

اردبیل رتبه 26 را در توسعه یافتگی دارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان اردبیل از بین 31 استان کشور رتبه بیست و ششم را دارا است گفت، میانگین توسعه استان اردبیل در بین استان‌های توسعه‌‌یافته در حد قابل قبولی نیست و وضعیت نگران‌کننده‌ای را در این حوزه شاهد هستیم.

حقیقت‌پور با بیان اینکه وضعیت تلخ و واقعیت ناگواری را در مسیر توسعه‌یافتگی استان شاهد هستیم، گفت: تلخ‌تر از این موضوع مسئله مهاجرت جوانان تحصیل‌کرده ما است که هرم جمعیتی ما را پایین آورده است.

وی افزود: با این رتبه بیست و ششم در توسعه‌یافتگی نمی‌توانیم مدعی برخی مسائل و موضوعات باشیم در حالی که انتظار می‌رود سهم واقعی در توسعه‌یافتگی استان اردبیل در همه بخش‌ها به نحوی تامین شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدت زمان طولانی نیاز است تا ما بتوانیم جایگاه خودمان را بهبود ببخشیم و به هیچ‌وجه با اعتبارات دولتی نمی‌توان ارتقایی را در این بخش شاهد بود.

حقیقت‌پور با بیان اینکه ما حتی برای ثابت ماندن جایگاه‌های‌مان در وضعیت کنونی به جذب سرمایه‌گذاری‌ها و منابعی در حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان نیاز داریم تا مسیر توسعه‌یافتگی را به سرعت طی کنیم، ادامه داد: در کنار روند توسعه‌ای سایر استان‌ها ما باید سرعت‌مان را افزایش دهیم که این سرعت گرفتن نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و روند تصاعدی این مسئله دارد تا در سال‌های آینده شاهد بهبود رتبه و شرایط مساعد استان باشیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه ما بتوانیم وضعیت فعلی را حفظ کرده و در ارتقا به جایگاه بالاتر شرایط مناسب‌تری را پیدا کنیم به یک هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری غیردولتی نیاز داریم چرا که دیگر امکان جذب و توسعه سرمایه‌گذاری‌های دولتی وجود ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت بسترسازی منطقی و اصولی را در مسیر توسعه‌یافتگی و توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت‌ها یادآور شد و گفت: بدون زیرساخت‌ها شرایط توسعه استان محال امر است که شکل بگیرد.

حقیقت‌پور حرکت شتاب‌آلود در این حوزه را نیازمند خروج از بخشی‌نگری و توجه کلان به اجرای پروژه‌های زیربنایی و اساسی توصیف کرد و افزود: جالب است بعد از ماه‌ها دوندگی، پالایشگاه نفت را در استان اردبیل آورده‌ایم ولی برخی از مسئولان ما مدعی هستند که نمی‌توان این پروژه بزرگ را اجرایی و عملیاتی کرد در حالی که باید گفت شما مدیران کوچک هستید که نمی‌توانید چنین پروژه‌ای را اجرایی کنید.

وی ظرفیت مدیریتی استان را بسیار ضعیف و نامناسب بودن تعادل در مسیر توسعه با انتخاب مدیران کم توان ضعیف را یادآور شد و افزود: ما از همه جهت به یک جهش واقعی و رفع خلاها نیاز داریم تا بتوانیم بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هیچ‌وجه در شرایط کنونی فضا برای احداث مگاپروژه‌ها وجود ندارد و هر کس که در این زمینه شعاری می‌دهد قطعا غیر قابل عملیاتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حقیقت‌پور از جامعه مهندسان خواست تا مطالبه‌گری را به عنوان یک نهضت ضروری مورد توجه قرار دهد چرا که فقدان نگاه واحد در حوزه مطالبه‌گری بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها را رقم زده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار